|
||||
|
||||
Vad ska ni äta?
Kan man få veta vad ni ska ha för mat i Västerhaninge?
Skulle vara kul att bli lite sugen |
|
||||
|
||||
Sv: Vad ska ni äta?
Citat:
Bröd, Fetaost, Halloumi, Fetaoströra, Tsatsiki, Taramosalata, Hummus, Oliver, Grekisk sallad, Quinoasallad med feta, oliver, grönsaker, Gigantes, Dolmades, hemlig meze, Garides Saganaki, ostbollar, Inbakad feta och spenat i smördeg, grekisk bondkorv, Bifteki, Fisk på Spetsesvis, Gyrosmarinerad fläskfilé, Pastitsio, Köttfärspaj med feta, Persikopaj, Joghurt, nötter, honung, salta mandlar, Kaka, Baklava, Godis, ouzo från Brettos. Nog lär vi bli mätta bosse |
|
||||
|
||||
Och så har jag lovat en "randig efterrätt" till alla barn, som kanske inte är så förfärligt förtjusta i joghurt med honung och nötter
Ivi -som är så glad att kunna delta i år |
|
|||
|
|||
Och Riittas soltorkade tomater i olja med Kalymnostimjan!
Finnes Samarin, eller skall det medtagas? |
|
||||
|
||||
OJ vad säger man
Mumsfilibabba!!! Men Gita, inte passar det med samarin inte. Ta med (mer) Retzina i stället Senast redigerad av Elisabet den 2006-11-08 klockan 21:44. Anledning: bokstavsbortfall |
|
|||
|
|||
Hjälper Retsina mot magknip när man har ätit för mycket? Jag är skeptisk... Fast man säger ju att man bör ta en sup när man äter fet mat, för att spjälka upp maten...
|
|
|||
|
|||
OJ voj....jag blir mätt bara av att läsa om allt som vi kommer att bjudas pa...Fast samtidigt VÄLDIGT sugen & längtar till LÖÖÖÖÖÖÖRDAG
Det ska bli sa himla roligt, en Retsina gör nog susen tror jag (för det kan ju aldrig bli fel...) |
|
||||
|
||||
Citat:
Visst ska det bli roligt!!! För övrigt är baklavan färdig och står för avsvalning... |
|
||||
|
||||
Hej alla glada, som ska äta gott i övermorgon! När det nu blir en så fantastisk mängd med olika härliga rätter, vore det inte idé att göra som på bättre restauranger - att sätta en liten skylt med rättens namn på (gärna på både svenska och grekiska)?
|
|
||||
|
||||
Just vad jag tänkt länge Fixar du skyltar.Jag ska göra aubergineröra isf hummus.Cia
|
|
||||
|
||||
Nej, jag hinner inte göra skyltar till alla. Var och en får göra sina egna. Det blir enklare och kanske personligare.
|
|
||||
|
||||
Skyltar gjorde vi här förra året. Inga problem. Det löser sig.
Karin |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|