Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-03-15, 18:47
lilles avatar
lille lille är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2005
Standard Lefkas, Lesvos eller Samos...???

Nå har jeg lest både på Kalimera, i bøker, i kataloger og på nettet, men nå må jeg bare spørre; kan noen gi meg anbefalinger eller tanker om hvor vi skal reise i august ?? Vi er et voksent par og to jenter på 15 år. Vi vil bo nær stranden, vi har ikke behov for natteliv, men jentene vil gjerne ha muligheter til å kunnne shoppe litt. Den ene av jentene har vært flere ganger i Platanias på Kreta og syntes det var topp. Vi ønsker å reise charter og da var det disse 3 øyene som fristet mest, og hadde ledig...

Alle tips og tanker mottas med takk !! Nå har jeg behov for å bestille reise, for nå er det storm og regn i Midt-Norge
Svara med citat
Gammal 2007-03-20, 17:31
Siri As avatar
Siri A Siri A är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2007
Standard Sv: Lefkas, Lesvos eller Samos...???

Har inte varit på Samos men jag vet att det ska vara trevligt där....
Känner en som spenderade 2 veckor där utan problem (för utom att hotellet inte var toppen-bra då!!)

Tror att Samos skulle passa er jätte bra: bra stränder, lagom stort, shopping finns det lite av det också. Vad jag har förstått så har Lesvos/Mytilini inte så fina stränder som t.ex. Samos och Lefkas!!
Så min röst hamnar på Samos...

Trevlig resa!!

Senast redigerad av Siri A den 2007-03-20 klockan 17:35.
Svara med citat
Gammal 2007-03-24, 16:00
BuBukis avatar
BuBuki BuBuki är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2007
Standard Sv: Lefkas, Lesvos eller Samos...???

Jag har varit på Lefkas och det var underbart! kan absolut rekomendera alla att åka dit. Vattnet har en helt otrolig färg och stranden vid Portokatsiki är något extra.. Bil är ett måste om man ska kunna ta sig runt till allla sköna stränder.. man kanske kan åka vespa, men jag föredrar bil.
Det finns en underbar taverna vid vägen innan man kör ner till stranden Egremni... Jag har Aldrig Någonsin smakat godare mat

lycka till med att välja!!
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:53.