Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Naxos

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-03-17, 17:25
Micke PH Micke PH är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2007
Standard Båtbiljetter med Blue Star Ferries ?

Hallå alla !

Skall till Naxos sista veckan i Juni med familj och allt ! Har valt att "förboka" det mesta då det faktiskt inte handlar om så mycket pengar ! Bra "offerter" på boende kan du lika gärna "pruta till dig" på nätet som i hamnen vid ankomst. Sparar tid och du "vet vart du bor". Dessutom kommer oftast "Hotel-värden" och hämtar dig vid båten för en mycket ringa slant. Toppen tycker alla fall jag. Nu skall vi ju förvisso bara bo på Naxos men , skall du öluffa tror jag nog kanske friheten att välja boende på plats annars är bättre. Nu till huvudfrågan. Har hört att det går att boka biljetter med Blue Star och få dem hemskickade till Sverige innan avresa. Efter diverse kontakter med kontoret i Pireus kommer jag inte längre än att det tyvärr inte går utan biljetterna måste hämtas hos dem , eller vid något annat utlämningställe. Problemet är väl inte hela världen men , tycker ändå det vore skönt att bara gå till båten efter en tung nattflygning.

Tacksam för tips !

Micke PH
Svara med citat
Gammal 2007-03-17, 17:53
Arnes avatar
Arne Arne är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Båtbiljetter med Blue Star Ferries ?

Besynnerligt!!! Ni kunna ju era biljetter till Blue Star inhandla på Athen Airport. Det finnes flera travel agency därstädes om ni nu ej vill vänta tills ni når Pireus. Annars kan ni ju gå in på närmsta svenska resebyrå så fixar de era Blue Star-biljetter i förväg emot provision.

Arne
Svara med citat
Gammal 2007-03-18, 15:20
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av Arne Visa inlägg
Ni kunna ju era biljetter till Blue Star inhandla på Athen Airport. Det finnes flera travel agency därstädes
Är inte de resebyråerna utlämningsställen för Blue Star då?
Svara med citat
Gammal 2007-03-20, 19:20
Micke PH Micke PH är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2007

Nja , så många svar blev det ju inte och , bäst att klara sig själv , som så ofta.

Hur som helst , att gå in på "citat" , vilken resebyrå som helst , och boka biljetter till Blue Star Ferries , går alltså INTE ! Så det tipset lägger vi ner direkt.

Kan istället tipsa mig själv och alla andra om "siten" http://www.greekferries.gr/ , så klart !

Varför gå över ån efter vatten när .... ja och så vidare.

Här kan du mot olika avgifter få dina biljetter hemskickade i både e-post-format och som pappersbiljett. Kolla priser , tider etc mellan olika rederier . Du värderar själv om du tycker det är värt pengen.

Enkelhet och kvalite kostar ändå oftast lite mera !

Ha det gott !
Svara med citat
Gammal 2007-03-20, 19:37
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2004

Citat:
Ursprungligen postat av Micke PH Visa inlägg
Nja , så många svar blev det ju inte och , bäst att klara sig själv , som så ofta.
Det låter som om du blev lite putt? Det behöver du inte vara. Jag tror bara att bristen på svar beror på att ingen som har läst din fråga har undersökt möjligheten att få biljetterna hemskickade.
Svara med citat
Gammal 2007-03-20, 20:12
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av inkfish Visa inlägg
Jag tror bara att bristen på svar beror på att ingen som har läst din fråga har undersökt möjligheten att få biljetterna hemskickade.
Även jag som normalt är en ganska välorganiserad person har mycket svårt att veta vilken dag jag vill byta ö. Litar inte heller på att planet landar i tid så biljetten den köper jag på plats ett tag innan färjan ska gå. Gissar att de flesta gör som jag därav inga svar till dig. Är nog bara i extrem högsäsong eller om bilen ska med som biljetterna egentligen behöver förbokas.

Eva
Svara med citat
Gammal 2007-03-20, 21:49
malou malou är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2006

Citat:
Ursprungligen postat av Micke PH Visa inlägg
.Har hört att det går att boka biljetter med Blue Star och få dem hemskickade till Sverige innan avresa. Efter diverse kontakter med kontoret i Pireus kommer jag inte längre än att det tyvärr inte går utan biljetterna måste hämtas hos dem , eller vid något annat utlämningställe. .................Micke PH
Hallo. Trodde at ved forhåndsbestilling ble fergebilletter tilsendt i posten. Kjenner til flere i Norge som allerede har ordnet dette for sommerens ferie via gtp, men kanskje det er fel? Kan jo være slitsomt å vente på den fergen som viser seg å være full likevel! (som hotellverten angivelig har ordnet med...Og det er jo kjekt å rekke flyet).- Booking av boplass villle jeg være mer skeptisk til om det skulle gjelde for mer enn et par dager; 'a room with a sea view' og 'behageilige omgivelser' kan bety noe helt annet enn du tror?
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:50.