![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Även om gåtan har anknytning till Grekland, väljer jag ändå att lägga den här eftersom objektet numera, efter lite experimenterande, lever i den skånska myllan.
Vilkan anknytning avser jag? Åtminstone EN person ska kunna svara rätt ![]() ![]() //Zanét ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Kan det vara en vinplanta?
![]() Moster ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Det är ingen vinplanta Moster, inte ens krypande dito från Santorini
![]() //Zanét ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Är det platsen för ett älskat djurs sista vila?
Ett grekiskt djur.. |
|
||||
|
||||
![]()
Oregano gissar jag på.
Kickie |
|
||||
|
||||
![]()
Nej, det är inte fråga om någon begravningsplats och ej heller oregano
![]() Låt säga att en kalimeravän kom med en liten påse handplockad.... att använda speciellt till bifteki - jag använde den inte i matlagningen ![]() //Zanét ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Mynta?
Ivi |
|
||||
|
||||
![]()
Mynta har större blad, kan det vara timjan?
Mynta heter förresten Diosmo på grekiska, det köper jag på marknaden varje år att använda i Boureki... Kickie |
|
||||
|
||||
![]()
Tycker också det ser ut som timjan.
Jag tror att sköldpaddan är anknytningen! |
|
||||
|
||||
![]()
Hmm! Ni har nog rätt, det ser mera ut som färsk timjan.
![]() Sköldpadda?! Var tvungen att kolla bilden riktigt noga innan jag såg skölden. För mig såg det mera ut som "My little pony" ![]() Ivi |
|
||||
|
||||
![]()
Hade jag inte känt till Zanets faiblesse för sköldpaddor hade jag nog också gissat på det
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Klart det är en sköldpadda, My Little Pony är rosa. Kan växten vara paddört?
![]() birgitta |
|
||||
|
||||
![]()
My little pony finns nog i många färger. Fast den har i regel mer man och svans än Zanets padda.
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Här gissas det hej vilt men fortfarande har inte rätt person dykt upp än. H*n borde i varje fall vid det här laget få en AHA och som extra draghjälp kan, om jag nu minns rätt, jag även ha nämnt händelsen här på forumet
![]() Jag efterfrågade ju efter anknytningen och det svaret har inte dykt upp ännu, men däremot kan jag berätta att det gröna vid sidan om den gulliga blomsterpinne-sköldisen, är någon timjansort. //Zanét ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Citat:
Då fick jag för mig att det var kapris... men det är väl ingen timjanväxt (?) så det stämmer nog inte. |
|
|||
|
|||
![]()
Exakt vad det är för ört vet jag faktiskt inte
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Ankntyningen skulle väl då vara att den kommer från Amorgos? Peter |
|
||||
|
||||
![]()
Kul att du kom ihåg Peter och visst var det biftekikryddorna från Amorgos som jag fick av dig
![]() ![]() //Zanét ![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|