|
|||
|
|||
Transfer Naxos-Santorini flygplats
Hej på er,
Tack för ett bra och intressant forum. Vi har hört mycket gott om Naxos och tänkta åka dit i mitten på juli. Vi tänkte boka flygbiljetter med Apollo till Santorini. Problemet är att på hemresan går färjan från Naxos till Santorini kl. 8.25 och är framme 10.45. Flyget från Santorini går 12.25. Jag antar att Apollo har en egen färja som avgår tidigare från Naxos för att hinna med flyget. Jag ringde Apollo och man kan inte boka transfer (buss+båt) med dem om man inte bokat hotell med dem. Vad är alternativen? Finns det en annan tidigare båt? Kan man snacka till sig en plats på den tidigare båten med Apollo? Måste vi ta en övernattning på Santorini för att vara på den säkra sidan? Tack på förhand! |
|
||||
|
||||
Sv: Transfer Naxos-Santorini flygplats
Nja, heltvisst borde ni ändock kunna köpa er varsin plats på Apollos inbokade färja från Naxos till Santorini även om Apollo i Sverige säger att det icke går.
Vi har vid flertal tillfällen kunnat inhandla färdbiljetter till av Apollo inhyrda färjor på denna trad utan att vi varit resenärer med Apollo över huvud taget. Arne och Hustrun |
|
||||
|
||||
Citat:
Jag har ändå en liten undran till Isoladan : Ska ni bara vara på Naxos ? Isåfall, är det inte lika bra att fixa boendet via Apollo då också ? På så sätt överlåter ni ju båttransfern till dem och slipper ha eget ansvar för att komma tillbaka i rätt tid till Santorini. |
|
|||
|
|||
Citat:
Det låter mycket märkligt Ring igen och prata med någon annan. Någon som har lite vett i skallen. Det låter helt orimligt att man inte ska kunna köpa transfern när man flyger med dem. Och skulle de trots allt vägra så kontakta dem på plats. Då brukar det lösa sig. Man betalar cash på plats och jag tror inte Apollo ser röken av de pengarna... Det är inte mitt/ditt problem. Det har jag gjort vid några tillfällen och det har alltid gått bra... Lycka till Peter |
|
|||
|
|||
Citat:
Utveckla gärna detta i en förslagsvis, ny tråd Peter. Jag känner mig orolig inför det jag hört andra säga, att Apollo går dåligt. Vad ligger det för sanning i det och vad skulle Kuoni i så fall ha för anledning att vilja sälja bolaget ? Personligen skulle jag tycka det vore en tragedi om de försvann.......det kanske de själva skulle göra allt för att förhindra med tanke på den marknadsposition de har. Är du insatt i problematiken, Peter eller vilka fakta har du ? Hasse |
|
|||
|
|||
Tackar för svaren. Jag lydde rådet att kontakta Apollo igen.
Jag mailade Apollo och fick nu till svar att det skulle gå att boka transfer. När jag ringde upp så svarade de samma sak igen, att det inte gick att boka, men efter att jag hänvisat till deras svar på mail så gick det att ordna. Det var tydligen "nytt" för säljaren jag pratade med.... Nåja, nu är allt löst och vi hinner med flyget! laero --> Anledningen till att jag inte bokade hotellet via Apollo var att de inte hade några tvårumslägenheter i Agios Prokopios när vi ville åka. Än en gång, tack för svaren och ett mycket bra forum! |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|