|
|||
|
|||
boende i athen
hej
jag ska plugga på athens centger i höst som ligger i pagrati jag undrar om nån vet om det är nära centrala athen? nån som kan ge tips om områden i närheten? |
|
||||
|
||||
Sv: boende i athen
Citat:
lefteris |
|
||||
|
||||
Pagrati ligger centralt, ligger ovanför gamla Olympia stadion, att gå till Syntagma tar ca 20 min. Byronas är en stadsdel som ligger vid Pagrati.
Camilla |
|
||||
|
||||
Gissar att frånvaro av stora bokstäver beror på stor sms-vana. Fort ska det gå! Likaså brukar det åtföljas av kreativa förkortningar, typ "lr" i st.f. "eller".
Titti, gammal svensklärare. Senast redigerad av Titti den 2007-04-11 klockan 11:22. |
|
|||
|
|||
Jag tycker det är jättekul med olika "skrivstilar" på Kalimera! Känner, just som Titti säger, igen mycket av ungarnas sms:ande!
Pangrati verkar vara en jättemysig del av Aten att bo i men kan gissa att där är dyrt och kanske svårt att hitta boende. Vi gick där en del nu i februari och gillade det jättemycket! Lissi - också sevnsklärare |
|
||||
|
||||
Den som vill fortsätta diskutera skriftspråk rekommenderas starkt att starta en särskild tråd om detta.
inkfish/moderator |
|
|||
|
|||
Understödes, ifall texten är svårbegriplig, var snäll fråga, så klarnar det upp sig ?
|
|
|||
|
|||
svar gärna på frågan ??
|
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|