|
||||
|
||||
Kontraster i Grekland
Så här fint kan det se ut !
Men.... men så här kan det oxå se ut ! Båda bilderna tagna för en vecka sen . / Tom |
|
||||
|
||||
Sv: Kontraster i Grekland
Första bilden är mycket trevlig, det är så det ska se ut. Den andra är vardagen där jag bor även om det har skett en viss skärpning efter att råttorna började komma. Får man fråga var bild 1 är tagen och får jag låna den som exempel. Jag ska på ett möte nästa vecka där detta ska diskuteras.
Uffe |
|
|||
|
|||
Önskade min hemstad såg ut som bild 1, fast tur nog så är det inte så illa som bild 2.
birgitta |
|
||||
|
||||
Citat:
/ Tom |
|
|||
|
|||
Ja, Kardamili eller Stoupa var det första jag tänkte på när jag såg bild 1
Bild 2 måste väl vara i Kalamata?? Lissi |
|
||||
|
||||
Citat:
Det var i en av mina favoriter....Githio ! Det var strejk bland sopåkarna , månntro orsaken att dom strejkade ? Kan de va för lite betalning för ett "skitjobb" ? /Tom |
|
||||
|
||||
Githio er også en af mine favoriter... En skøn, skøn by
|
|
|||
|
|||
Så färvånad jag blir!! GITHIO..där det var så himla mysigt! Men strejk är strejk..och då blir det ju sopsor i mängd...
Lissi |
|
||||
|
||||
Den översta bilden avser sopor "for recycling" om inte mina ögon sviker mig.
Nedersta bilden är väl det som återvinns då kan tro. Sophanteringen är ett sorgligt kapitel i Grekland dessvärre och miljön blir ju absolut lidande. Githio, denna lilla pärla, återser vi gärna varje år, när vi drar till Kreta med bil i september. Hemresan i januari blir dock via Pireaus då havet inte alltid visar sig från sin bästa sida. lars Kriti sti kardia mou |
|
||||
|
||||
Jag glömde en sak.Signomi!
Jag undrar var postlådan hör hemma i sammanhanget, återvinns posten också? lars Kriti sti kardia mou |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|