|
||||
|
||||
Måndag 28/5
Måndag 28/5
Å regnet det bara öser ner, och jag blir så blöt om både skor o strumpor. Citat från, jag tror det är Burt Bacharach. Klockan 10.00 då jag vaknade var detta verklighet plus att det mullrar lite grann. Tempen är annars 23,5° inne och 22,2° ute, luftfuktigheten ligger på 77%. Jag tror i alla fall att det kommer att klarna upp lite längre fram på dan. Tvätten var så klart kvar ute på strecket, så det blir en sköljning till. Hade totalt missat att det är helg här idag och inte som i Sverige vanlig vardag. Kyrkan tar alla chanser till aktivitet här. Nu är jag fri från översättningar för ett tag framåt. Det sista var ganska svettigt och tog fyra dagar. Nu kom min löjrom med en kompis från Piteå och hans fru. 450 underbara gram plus äkta Parmesanost riven, svartpeppar grovmalen samt vaniljsås. Det är så lite man behöver ibland men som är omöjligt att få tag på här. Nu öppnade sig himlen verkligen på vid gavel, det bara forsar ner. Luftfuktigheten har gått upp till 82% så nu blir det väl snart att simma ut. Tycker synd om mina vänner som kom hit på scooter i regnet. Äntligen 18.08 har det slutat regna, men det ser inte ut att spricka upp. Vi får se i morgon bitti. Idag blev det inte så mycket om vad som händer då jag har suttit med Pitebor ett längre tag och pratat. Det enda jag kan säga är att det har varit fritt från badgäster idag samt att jag har plockat de första persikorna i trädgården. De är små men mycket goda. Fridens på er. Uffe |
|
||||
|
||||
Sv: Måndag 28/5
Hej Uffe!
Min systerdotter med man, dotter och svärföräldrar är i Kato Stalos nu, dom hade säkert hoppats på lite mer sol. Här över mellansverige har det parkerat ett lågtryck, men regnet behövs! Gunilla |
|
||||
|
||||
Sv: Måndag 28/5
Citat:
|
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|