|
|||
|
|||
6/6 = hössnuva
Nu är det dax igen, 2 veckor tidigare än förra året..
ALLERGI = plooenallergi = gräspollenallergi Både jag och min son (11år) har problem att vistas ute, vi har både gräspollen allergi. Tur i oturen, vi kanske slipper detta till midsommar som brukar vara förknippad med stora problem. Nästa år skall jag försöka att vara på Kreta, då slipper jag dessa problem. Gräset blommar inte där på samma sätt som här. Nico snyft... |
|
|||
|
|||
Sv: 6/6 = hössnuva
Tips! Testa Kestine tabletter - de har hjälpt oss väldigt mycket, bäst av alla tabletter vi har testat. Jag och sönerna har också pollenalergi (björk, gräs, gråbo etc).
Nu har pojkarna genomgått Hyposensbehandling som tar 4 år (!) men det har gett resultat, de är inte alls lika plågade av pollenet som tidigare. |
|
||||
|
||||
Tabletterna funkar också bra mot moskito-bett, så ta med er några ner till Grekland! Kliandet och svullnaden minskar med en gång. Jag och dottern kör med Loratadin. Billiga och bra!
Mia |
|
||||
|
||||
Hej
Ville bara fråga om,det är så att myggbetten blir lindrigare med dessa allergimedel? Min son och sambo har mkt ont av myggor o nu när vi skall ned till grekland igen,så vore ju det bra att ha nåt som lindrar. Är lite tveksam till att kleta in sig i medel med varningstrianglar! Men det kanske inte är så farligt? Men är det så att man hela tiden skall äta tabletterna,för att förebygga då? Nu när vi var nere i somras o pojken blev mkt biten,så hade vi salubrin som lindring...fick badda på betten. Hälsn kattis |
|
||||
|
||||
Citat:
I Supermarkets i Grekland finns bra myggmedel man kan smeta på om man blivit biten. Svider inte så mycket som salubrin. Mia Senast redigerad av Zanét den 2007-06-09 klockan 22:18. Anledning: För långt citat |
|
|||
|
|||
Det finns en salva som heter Phenergan som är bra mot alla typer av bett. Finns receptfritt på alla Apotek och kostar ca 1,5 €.
Peter |
|
|||
|
|||
Citat:
Medlen har ingen varningstriangel, men vissa personer blir trötta av dem. Man äter en gång per dygn, så äter man innan sänggång brukar man slippa tröttheten. Citat:
/Marianne |
|
|||
|
|||
Det finns även en liten roll on som heter fenistil på grekiska apotek.
Har prövat mig igenom alla salvor men den här tycker jag funkar bäst. Monica |
|
||||
|
||||
Citat:
//Zanét |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|