Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kafé Kalimera

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-07-15, 09:01
Athanasia Athanasia är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: facebook-fällan...

Svara med citat
Gammal 2010-07-18, 14:35
sjöborrens avatar
sjöborren sjöborren är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2007

Det känns som att sitta på en tennismatch.
Svara med citat
Gammal 2007-10-01, 07:36
Agda Agda är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2005

Citat:
Ursprungligen postat av Peter Visa inlägg

Du har ju uppenbarligen tillgång till Internet och då har du också tillgång till en mängd Svenska och andra tidningar. Så det påståendet stämmer inte.
Peter
Jo visst har jag tillgång till dem via nätet men med modemuppkoppling läser jag inte hela tidningarna för det tar evigheter. Jag tycker att du skall hålla dig till sakfrågan (det är fler än jag som vill att du utvecklar ditt inlägg på vilket sätt det är "livsfarligt datamässigt") även om jag finns på din "hata på Kalimera"-lista.Eftersom du gjorde inlägget och uppenbarligen sitter inne med mer information om det så är vi som inte har den informationen tacksamma om du kan dela med dig (utveckla det lite mer).

Agda

Senast redigerad av Agda den 2007-10-01 klockan 07:49.
Svara med citat
Gammal 2007-10-03, 14:22
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av Paulina Visa inlägg
Nu har jag inte kollat upp det än, men finns det någon Kalimera-grupp där? D.v.s. har vi någon "filial"? Om inte, borde vi inte ha det...?
Nu har jag gått med i en grupp som heter "We love Skiathos"

Det finns 89 Santorinigrupper och 7 Karpathosgrupper, till exempel den med denna slogan "Det finns två typer av människor; De som är karpatianer och De som önskar att de vore karpatianer".

Den där kalimerafilialen kommer nog snart ska du se

Senast redigerad av Elisabet den 2007-10-03 klockan 15:13.
Svara med citat
Gammal 2007-10-03, 16:21
Admirala Admirala är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: apr 2005

Citat:
Ursprungligen postat av Elisabet Visa inlägg
"Det finns två typer av människor; De som är karpatianer och De som önskar att de vore karpatianer".
... som nok stammer herfra: There are two kinds of people - Greeks, and everyone else who wish they was Greek. (Gus Portokalos i filmen Mitt store fete greske bryllup)

Hilsen Admirala - som ikke er på facebook
Svara med citat
Gammal 2007-10-03, 18:51
Paulinas avatar
Paulina Paulina är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2007

Citat:
Den där kalimerafilialen kommer nog snart ska du se
Ja, det tror jag också.

Ja, jag har sett alla greklandsgrupper! Herre jisses, hur ska man kunna välja... ska man gå med i en grupp för varje ö man gillar, måntro? Eller kanske skapa grupper för olika kombinationer av öar? Sicket pyssel...
Svara med citat
Gammal 2007-10-04, 09:06
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad

Citat:
Ja, det tror jag också.

Ja, jag har sett alla greklandsgrupper! Herre jisses, hur ska man kunna välja... ska man gå med i en grupp för varje ö man gillar, måntro? Eller kanske skapa grupper för olika kombinationer av öar? Sicket pyssel...
Fast är det inte lite trist med såna som fastnat för en ö och inte så gärna åker till andra ställen. Känns som diskussionerna kan bli väl ensidiga då som jag bara älskar den här ön. Nu vet jag inte hur det är på Facebook för där har jag inte surfat in men..

Eva
Svara med citat
Gammal 2007-10-04, 09:23
Athanasia Athanasia är inte uppkopplad

Inte för att det har det minsta med facebook och göra...men för vem är det trist att fastna på en ö.....?Har själv besökt andra öar,men har nog "fastnat" på Kreta nu...och jag tycker inte det är trist:-)
Svara med citat
Gammal 2007-10-04, 12:18
Elisabets avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Eva L Visa inlägg
Fast är det inte lite trist med såna som fastnat för en ö och inte så gärna åker till andra ställen. Känns som diskussionerna kan bli väl ensidiga då som jag bara älskar den här ön. Nu vet jag inte hur det är på Facebook för där har jag inte surfat in men..
Vad som är trist är ju upp till var och en, men det intryck jag hittills har fått av FB är att det finns alla varianter av diskussionsforum i alla ämnen. En del har bara ett ensidigt innehåll, andra är mycket mångsidiga. En del är mycket seriösa, andra kommer knappt upp i nivån "just for fun".

Jag har till exempel jojnat gruppen Det heter "plättar", inte "pannkakor" DET är en viktig fråga
Svara med citat
Gammal 2007-10-04, 15:58
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad

Citat:
Vad som är trist är ju upp till var och en,

Jag har till exempel jojnat gruppen Det heter "plättar", inte "pannkakor" DET är en viktig fråga
Låter som en mycket viktig fråga. Plättar är små och gräddas i plättlagg.

Jag tänkte mest kring "trist" att om alla bara skriver att det är så bra, jag längtar tillbaka etc men egentligen inte berättar något om de platser som de besökt blir det ganska trist att läsa. Allsidiga beskrivningar av både det som är bra och mindre bra tycker jag personligen ger mest.

Eva
Svara med citat
Gammal 2007-10-04, 16:10
Paulinas avatar
Paulina Paulina är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2007

Citat:
Allsidiga beskrivningar av både det som är bra och mindre bra tycker jag personligen ger mest.
Ja, det instämmer jag i! I alla fall när det gäller resmål och man (oftast) är ute efter användbar information.

Men visst är det kul med hyllningskörer också! Jag är glad över att nyss ha hittat gruppen "Black Liquorice Appreciation Society", bara för att kunna... hylla (helst salt) lakrits!
Svara med citat
Gammal 2007-10-04, 19:15
Elisabets avatar

Citat:
Låter som en mycket viktig fråga. Plättar är små och gräddas i plättlagg.
Exakt! Jag förstod att du hade detta klart för dig

Citat:
Jag tänkte mest kring "trist" att om alla bara skriver att det är så bra, jag längtar tillbaka etc men egentligen inte berättar något om de platser som de besökt blir det ganska trist att läsa. Allsidiga beskrivningar av både det som är bra och mindre bra tycker jag personligen ger mest.
Visst, jag håller helt med dig, jag tycker också sådant är trist, men de som har fastnat för just den grejen/platsen tycker ju förståss inte det, om just den saken.

Citat:
Jag är glad över att nyss ha hittat gruppen "Black Liquorice Appreciation Society", bara för att kunna... hylla (helst salt) lakrits!
AAAH, den har jag missat!! Ska skyndsamt bli med! Fast det ska inte vara "helst salt" lakrits. Det SKA vara salt och inget annat!
Svara med citat
Gammal 2007-10-06, 07:09
Lotta Es avatar
Lotta E Lotta E är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2005

FB är kanon för oss nu när min son är i USA. För bilder osv.
Kul med vänner och att man kan hitta gamla vänner el arbetskamrater man inte sett på länge.
Även kalimeramedlemmar.

Lotta
Svara med citat
Gammal 2007-10-06, 11:50
Hellens avatar
Hellen Hellen är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2005

På FB finns ju grupper som passar alla, själv har jag skyndsamt anslutit mig till gruppen "Sluta särskriv". Fast egentligen tycker jag mest de är roliga, speciellt när innebörden blir en helt annan.
Kom helt osökt att tänka på Grekland då jag i FB gruppen läste ett exempel om mörkhårig man, mörk hårig man
// Helén
Svara med citat
Gammal 2007-10-06, 16:13
karinafps avatar
karinafp karinafp är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av Hellen
På FB finns ju grupper som passar alla, själv har jag skyndsamt anslutit mig till gruppen "Sluta särskriv".
Ha ha, där finns jag också. Samt i gruppen "Anonyma språkpoliser", vilket passar mig perfekt, säger de som känner mig. Sen är jag med i ett par grupper som rör min födelseort, samt en som handlar om min brors rockband. Ett bra sätt att hålla sig uppdaterad, tycker jag.

Givetvis har jag inte mitt riktiga namn utsatt någonstans, och enbart mina FB-vänner, vilket är fyra stycken, har tillgång till min profil. Ser inget större hot med Facebook än med vilken annan community som helst. Och att jag är med där hindrar mig inte från att lämna datorn och leva ute i den "riktiga" världen också....

Karin
Svara med citat
Gammal 2007-10-06, 21:46
Riittas avatar
Riitta Riitta är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2005

Karin,har dom ingen Remosgrupp där

Riitta
Svara med citat
Gammal 2007-10-06, 23:32
karinafps avatar

Haha, har inte haft tid att leta efter någon.

Karin
Svara med citat
Gammal 2007-10-06, 23:35
Elisabets avatar

Grupper om grekisk musik finns det i alla fall
Svara med citat
Gammal 2007-10-07, 11:24
karinafps avatar

Gick med i den öppna Karpathosgruppen och vad hittade jag där om inte en alldeles egen grupp som behandlar allas vår Sakis på Acropolis... den heter givetvis Fantastic Ladies!

Karin
Svara med citat
Gammal 2007-10-25, 08:05
Rasmuss avatar
Rasmus Rasmus är inte uppkopplad

Ett tips innan man registrerar sig på Facebook kan vara att läsa dagens (071025) nummer av Metro, alternativt artikeln i DN. Kan inte nog betona vikten av att läsa igenom hela avtalet innan man registrerar sig på olika sajter och vid nedladdning av "gratisprogram"...
Ni som redan registrerat er får trösta er med att ni är värda 286 USD i reklamvärde i alla fall. Vardera...
R
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:42.