|
||||
|
||||
Lite vägvals hjälp!
Hej alla ni underbara!
Först vill jag börja med att tack er, för all läsning som ni har gjort på min blogg, jag hoppas att ni fortsätter och att förhoppningsvis än del av er kanske sätter er på cykeln under ett par veckor för ett eget äventyr. Sedan har ni alltid möjlighet att kontakta mig om ni vill ha cykelsällskap en bit. Nu till min fråga: Den lilla kustbit som finns mot Athen där Nafplio finns på motsatta sidan finns det inte en båtförbindelse där till Pireus. Mina gammla kartor visar förbindelse men min nya visar inte. Om någon vet så är jag jätte tacksam för lite info. Anledningen är den att jag vill undvika att cykla i Athen jag har kört bil där och vet hur intensiv trafiken kan vara. Eleuthera |
|
|||
|
|||
Sv: Lite vägvals hjälp!
Jeg har hørt at det går an å ta seg sjøveien mellom Piraeus og Porto Heli, et stykke sør for Nafplio. Så jeg sjekket på nettet for deg og fant følgende info på portoheli.net:
Hellenic Seaways Flying Dolphins and Catamarans operate on a daily basis from Pireaus Port. You can make your booking online or call their main bookings office in Athens on: 210 4199000. Another option is the Euroseas Eurofast-1 catamaran service and Saronic Dolphins also provide a daily hydrofoil service from Pireaus Port. There are daily Ferry boats from Pireaus Port to Porto Heli, at least during the summer season, but different services run at different times so please contact the Pireaus Port Authorities for details at: 210 4226000. |
|
||||
|
||||
Tack snälla söta!
Tänkte lite på dig när jag ställde frågan faktiskt. Om du är på plats i början till mitten av maj så bjuder jag på vin och du på ditt sällskap så får du berätta mer om din mysiga by. Eleuthera |
|
|||
|
|||
Hei Eleuthera!
Takk for invitasjon! Planene er ikke lagt så langt fram, men jeg satser på å være der. Håper jeg får høre om din eventyrtur |
|
|