![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Tack Lissi,,,Du har tagit upp nåt som jag tror att många har velat göra...jag själv funderade ett tag på att dra mig ur....för att här på Kalimera verkade det som att Alla måste luffa runt(jag hatar båtar(...och att jag bara åker till Kreta det är ju också dumt...bara inkastare
![]() Senast redigerad av Athanasia den 2008-04-11 klockan 21:24. Anledning: ett tillägg |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Eva |
|
||||
|
||||
![]()
Det finns regler som säger att man ska hålla sig till ämnet dock... vill man tycka om ALLIncklusive så kan man starta en egen tråd där man dissar det istället för att "nervärdera" någon annans fråga...
Jag har själv varit "påhoppad" med råge i forumet och kan ta det... men många skulle säkert välja att sluta skriva om de blev påhoppade. Ang. "åsiktsfriheten" så är det oxå beroeende på vem som tycker vad här om det är OK eller inte... kan inte påminna mig att många (jo, jag vet att ni finns ![]() ![]() Håller helt klart med Lissi! Malin |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Eva |
|
||||
|
||||
![]()
Är ganska ny på forumet och har ingen direkt erfarenhet av andra forum men kan ibland tycka att tonen är lite "tuff". Några av er har ju varit med många år och känner varandra och har t.o.m. träffats och som ny kan man kanske ha svårt att hänga med i en del inlägg. Men man väljer ju själv vad man vill kommentera. Självklart skall man respektera varandra och alla har vi ju våra egna erfarenheter av Grekland. Det finns inget som är mer rätt än något annat. Det JAG är intresserad av är att få tips om olika öar, boende, sevärdheter, stränder m.m. Tycker också det är intressant att läsa om hur ni som bor där har det i vardagen. Det skiljer sig ju en hel del, t.o.m på samma ö och då är det väl inte konstigt om vi andra har olika åsikter och uppfattningar. Att hålla på och komentera stavfel osv. tycker jag inte hör hemma här, det är ju Grekland som vi alla har gemensamt och det är väl bara kul att kunna dela med sig av de upplevelser man har. Sedan får nog ni "gamlingar" stå ut med att en del frågor redan ställts och som sagt man behöver ju inte svara om man inte vill.
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Bra du skrev!
Birgitta 63 |
|
|||
|
|||
![]()
Jag tycker det bara är stimulerande när det är lite bett i inläggen.
Forumet blir mycket roligare och mer intressant då. Själv har jag försökt dra mitt strå till stacken genom att skriva några avsiktligt provocerande inlägg, men det var inte många som högg. Annars är ju många inlägg här ganska onödiga, typ : "100 dagar kvar" eller "Jag längtar så" Vem bryr sig ? |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() Lissi |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Se, nu lyckades du provocera mig iallafall ![]() //ZoM |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Sen är det ju så, precis som någon skrev, att det är alltför lätt att misstolka det skrivna språket, eftersom man inte kan höra tonfall som t ex ironi, eller att saker och ting sägs med glimten i ögat. Flera här har skrivit att det är en betydligt råare ton i många andra forum... jag blir förvånad och undrar bara varför..? ![]() Ett forum är väl till för att man ska diskutera sina gemensamma intresseområden... i det här fallet Grekland. Vad finns det då att träta om??? Carina - som också svamlar på p g a rödvinet ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Sen att de flesta här föredrar ö-luffning och gärna framhäver det är en annan sak, men jag tycker ändå inte att det brukar bli otrevliga tongångar för det. Och att hänvisa nya till Sök-funktionen är ju bara smart, hur mycket hittar man inte då? En uppsjö av smarrig fakta! ![]() Lena* ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jag har varit med på Kalimera från starten och svarat på massor av frågor under årens lopp men ibland räcker inte tiden eller orken att svara på en fråga som jag eller någon annan svarat på veckan innan. Jag tror inte att någon tipsar om sökfunktionen för att vara elak utan den är ett komplement till direkta svar.
Någon funderar på att gå hur forumet för att den personen bara åker charter och hatar båtar. Låter otroligt konstigt i mina öron. Nästan lite självömkande. ![]() Eva |
|
|||
|
|||
![]()
Menade absolut inte och vara självömkande....och om man läser noga så står det nog inte att jag bara åker charter.....Går ju flyg till Kreta utan charter:-)
![]() ![]() Senast redigerad av Athanasia den 2008-04-12 klockan 09:41. Anledning: OJ!! |
|
||||
|
||||
![]()
Grattis i förskott till det 1000 inlägget. Kul att du har lagt ner så mycket tid på att svara och väcka frågor. När jag åker till Rethymnon någon gång så ska jag komma ihåg att fråga om tips. Mvh Ann
|
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Lissi |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Jag måste säga att ditt svar var mycket bra, att du lyfte denna infallsvinkel. DET är ju en bra förklaring till varför man ibland känner sig nonchalerad när man ställer frågor. Som du skriver så finns det många som har varit kalimerare i flera år medans som jag är ganska ny. Att det finns en sökfunktion visste jag inte, och det är ju bra att någon (du) berättade det. ![]() Annars som jag skrev i mitt första inlägg är många och de flesta kalimerare trevliga och hjälpsamma och jag har fått erhört mycket tips och idéer till min resa vilket jag är tacksam för. ![]() Mvh ZoM |
|
||||
|
||||
![]()
Hej!
Själv har jag min uppfattning och det är att många som skriver till varann och som känner varann och på ett löjligt sätt bemöter medhårs - larvigt. Är det vänskaps skriverier så tycker jag man kan maila varann internt. En annan sak är att det finns skribenter som bara måste bemöta och visa och bemöter någon om nåt känsligt så skall det vara ok då vi tycker olika och om vi alla försöker förstå vad vi vill säga så blir det betydligt enklare och trevligare. Jag har sett inlägg där någon haft en åsikt om en plats där någon som tycker tvärtemot bemött med illska på ett omoget sätt. Forumet är till för att delge och berika och ju mer förstålelse vi har ju bättre forum. Själv kommer jag att fortsätta tycka att Platanias och Hersonissos är turistgetton, men respekterar ni som älskar platserna ![]() Mvh! |
|
||||
|
||||
![]() ![]() Efter att ögnat igenom föregående inlägg så kan jag krasst konstatera att ett icke statistiskt säkerställt resultat anser medlekalimerianen att greklandseliten ser ned på charterturister och att Kalimera egentligen trots allt är ett ganska snällt forum ![]() Ps: Jag tycker Retsina är skitäckligt! |
|
|||
|
|||
![]()
Det synes ikke jeg, men jeg blir ikke sur fordi om du mener det
![]() Tror nok at hovedsaken for meg, iallfall, med et forum som dette er å innhente og uttrykke meninger (og med det formidle kunnskap). Da må man tåle at andre har meninger man ikke liker. Å uttrykke en mening om et tema, enten det gjelder All Inclusive eller si noe om (for meg) turisthelvetet vest for Chania, må man jo kunne gjøre - og "motparten" tåle å høre, når man ber om andres oppfattelser. Hvis vi bare skal stryke hverandre opp etter ryggen blir det jo kjedelig. Når det er sagt, en høflig og respektfull tone burde være en selvfølge, selv om man uttrykker en sterk og motstridende mening. Og siden Ricky slakter retsina, vil bare jeg si at jeg synes både charterturister og øyhoppere er idioter som ikke har "oppdaget" fastlandet. (Neida, men hvordan skal jeg uttrykke at jeg mener det som en fleip...? Nesten) Senast redigerad av Admirala den 2008-04-12 klockan 21:23. |
|
||||
|
||||
![]()
Som en intresserad nordisk medborgare ställer jag frågan... vad betyder fleip?
Jag tycker för övrigt att det är bra med den frågeställning som Lissie gör. Ibland kan det bli lite inbördes klubb i trådarna som säkert gör att en del väljer att inte besöka Kalimera nån mer gång, det är ju synd. Vi är ju alla "fan" of Hellas. Citat:
|
![]() |
|
|