|
|||
|
|||
Hur många dagar på Koufinissi
Hur många dagar skulle ni rekomendera att man stannar på Koufinissi för att inte känna att man missat så mycket?
2 dagar, blir det alldeles för lite. Vi har fler öar vi har tänkt besöka på 14 dagar. Det verkar ju vara en pytteliten ö som går ganska snabbt att utforska, eller vad säger ni? |
|
|||
|
|||
Sv: Hur många dagar på Koufinissi
Vistelselängden beror på vad man vill ha ut av resan, vad man gillar och hur man vill kombinera Kouf med andra öar.
Tycker man att finkorniga, vita, långgrunda sandstränder och kristallklart vatten är en bra kombination kan man absolut stanna längre än två dar (vilket vi gjorde) Däremot får man onekligen överblick över den lilla byn och resten av ön rätt snabbt. Ett försök till sammanfattning skulle kunna vara att åker man Xpr Skopelitis t.o.r. Naxos är två dar en kort tid på Kouf, men luffar man runt bland fr.a. Småkykladerna skulle det kanske vara rimligt. Trevlig resa! /Magnus |
|
||||
|
||||
För mig är två dagar alltid för lite om jag inte befinner mig på en mycket överexploaterad massturismort då räcker det. Vill ni både upptäcka, varva ner, bara njuta och ta det lugnt är enligt min personliga uppfattning minst 3-5 dagar lagom oavsett hur liten ön är. Jag stannar ofta ännu längre. En resa med allt för korta stopp blir för mycket av packande och många härliga semesterdagr blir då halvstressiga resdagar. Andra gillar att byta ö ofta men så här tycker jag.
Eva |
|
||||
|
||||
Jo det beror ju mycket på. Jag brukar nästan alltid stanna mer än 3 dgr, men just Kouf tyckte jag räckte med 2. Fina stränder men f.ö. ganska trist.
|
|
||||
|
||||
Om du menar 2 hela dagar så räcker det för att se "allt".
Som redan sagts så beror det naturligtvis på vad man gillar, men du skulle väl inte ha frågat om ni vill besöka samma stränder och tavernor flera gånger. |
|
||||
|
||||
Beror väldig mkt på vilken tid ni åker! Är det fullsmockat med folk i juli så kanske ni får nog. vi var där i början av juni och njöt av lugnet!
|
|
||||
|
||||
Ni hinner se hela ön under en och samma dag, om ni vill. Trivs ni kanske ni stannar hela resan.
|
|
||||
|
||||
Jag håller lite med lemon, det är otroligt fina stränder och ganska många att utforska, men byn är väldigt liten och ser man redan på högst två timmar.. så vill du ha stränder stanna då definitivt längre än två dagar! men blir du lätt utråkad kanske det räcker, det känner du när du är där (om du inte tänker vara tråkig och boka alla biljetter i förväg)
|
|
|||
|
|||
Tack! Då tror jag att jag har bildat mig en uppfattning. Det är skönt med lugnet men vi ska även på Amorgos och det kan bli för mycket av det lugna också
|
|
|