|
||||
|
||||
Pensionat i Kos stad
Någon som har tips på trevlig familjeägt pensionat i Kos stad? Vill inte bo på hotell som jag gjort tidigare när jag varit på Kos.
|
|
||||
|
||||
Sv: Pensionat i Kos stad
Jag bodde på Pension Alexis förra året, supermysigt! Åsså ligger det strax ovanför delfinrondellen Så det är centralt och bra.
Senast redigerad av Kalimera den 2008-06-03 klockan 09:45. |
|
||||
|
||||
Tack för tips!
|
|
||||
|
||||
De va så lite så
Förresten, när bär det iväg om man får vara lite nyfiken? |
|
||||
|
||||
Studio Popi, Averof 43. Tel 22420-23475. Har aldrig varit dit men ägarinnan är mamma till min tandläkare, och han är så bra så jag tror att Popi är bra också...
|
|
|||
|
|||
Så hyggelig at 'Alexis' anbefales. Via en tilfeldighet - LP's guide - ordnet datteren min en gang rom for meg på 'Afendoulis' (hotell). Siden har jeg bodd der, men også vært innom 'Alexis' på besøk. Eieren av begge - Alexis Zikas - er absolutt den trevligste hotellvert jeg noensinne har møtt. Så imøtekommende, så informativ; uten å være verken servil eller invaderende. Alexis vet alt som er verd å vite om Kos. I fjor inviterte han på sightseeing, det skulle vare et par timer, men hele dagen gikk med. Det var fantastisk, inklusiv 'verdens beste' meze. Og sikkert ikke fordi jeg er en spesiell gjest, kun fordi han bare er sånn.
Pension Alexis ligger hyggelig til, sentralt. Tror det er en nevø som driver stedet. |
|
||||
|
||||
Alexis håller jag absolut med om! Där har jag bott och där jobbar min svenska väninna Ing-Marie.
När kommer ni hit? Senast redigerad av BrittMarie den 2008-06-03 klockan 22:47. |
|
||||
|
||||
Roligt att det är fler som gillar 'Alexis', ska absolut försöka bo där när vi kommer till Kos.
Det är inte säkert att vi kommer till Kos, vi har planerat för det, men som så många gånger förr kan planerna ändras. Om vi åker dit blir det i sutet av juni eller i början av juli. Det är några år sedan vi var på Kos, mycket har hänt sedan dess och vi är nyfikna på "nya" Kos. Jag är övertygad om att Kos snart kommer få en pånyttfödelse, och därför vill jag åka dit och fota och skriva. |
|
|||
|
|||
hej inget pensionat men ett trevligt familjehotell hittade vi förra året. Marie nära kyrkan i Kos stad lägenhet på gården egen ingång ,trädgård. Efter lite prutande blev priset 32 Euro för l rum o kök stort badrum nyren.
|
|
||||
|
||||
Många kyrkor finns det. Men jag vet var du menar och det är bra där. Centralt nära hamnen. Det finns många alternativ till pensionat i det området. Just nu har jag vänninor här från Sverige, Norge och Danmark. Dom hyr studios med kokmöjligheter hos Nitsa för 15 Euro per natt, enkelrum.
|
|
|