Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2005-08-04, 19:50
Gita Gita är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Järfälla
Inlägg: 1 429
Standard Waterpark i närheten av Platanes?

Hörde av killen på Apollo att det finns 2 "waterparks" i närheten av Platanes, är det någon som vet hur nära och hur man tar sig dit?
Svara med citat
  #2  
Gammal 2005-08-05, 06:41
Athanasia Athanasia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Bandhagen
Inlägg: 2 732
Standard Sv: Waterpark i närheten av Platanes?

Vi har varit på båda vattenparkerna.Har hyrt bil båda gångerna,det tar ca.1-1 1/2 timme att åka från Rethymnon.Tidigare har jag för mig att researrangörerna hade tuer dit men vet inte hur det är nu.Trevlig resa.(åker ner igen 27 aug)
Svara med citat
  #3  
Gammal 2005-08-05, 09:13
Joppan Joppan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Luleå
Inlägg: 292
Standard Sv: Waterpark i närheten av Platanes?

Citat:
Ursprungligen postat av Gita
Hörde av killen på Apollo att det finns 2 "waterparks" i närheten av Platanes, är det någon som vet hur nära och hur man tar sig dit?
Hej på dej!

Killen på Apollo har nog inte riktigt koll på Kreta för det finns ingen som ligger direkt i närheten av Platanes. Det finns en ovanför Heraklion som heter Aqua Splasch (ganska stor) och en lite mindre i Hersonissos. Sedan finns det en vattenpark ovanför Chania som heter Limnoupolis som vi har varit på ca 5-6 ggr. Helt ok.

(Vi skall oxå till Platanes nu på söndag, sen fredagen veckan efter så åker vi vidare till Georgioupolis och stannar 1 v, så nedräkningen har börjat med lite förberedelser t.ex har vi tagit fram resväskan, necesären packad osv.... )

Avstånden kan jag inte exakt men gissar att Platanes - Aqua Splasch ca 8-10 mil och Hersonissos nåt liknande och Platanes - Limnopoulis ca 5-6 mil kanske så det är nog lite närmare dit för er.

Skulle nog rek. den för dom som varit på Aqua Splasch säger att det är marginell skillnad om man jämför med Limnoupolis och dessutom närmare,
bra skyltat hela vägen fram till parken. Åk stora vägen mot Chania.

Ha en trevlig resa.

//Joppan
med 2 dagar till avgång från Arlanda
Svara med citat
  #4  
Gammal 2005-08-05, 09:20
Athanasia Athanasia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Bandhagen
Inlägg: 2 732
Standard Sv: Waterpark i närheten av Platanes?

Det som var bra med Aqua splash var att man inte behövde ha med sig några pengar in,utan man fick band runt handleden och betalade t.ex dryck,glass och annat när man lämnade parken.Annars tyckte jag nog att parkerna är rätt lika.
Svara med citat
  #5  
Gammal 2005-08-05, 09:25
Joppan Joppan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Luleå
Inlägg: 292
Standard Sv: Waterpark i närheten av Platanes?

Citat:
Ursprungligen postat av ATHANASIA
Det som var bra med Aqua splash var att man inte behövde ha med sig några pengar in,utan man fick band runt handleden och betalade t.ex dryck,glass och annat när man lämnade parken.Annars tyckte jag nog att parkerna är rätt lika.
Hej! I Limnoupolis så får man oxå ett band att ha runt handleden men det var nog mest för att dom skulle se att du hade betalat in dig på parken.
Sen var det ju bara att åka allt man ville men man fick blott betala för det man åt osv så pengar måste man ha till hand om man blir törstig eller hungrig.

//Joppan
Svara med citat
  #6  
Gammal 2005-08-05, 11:17
Gita Gita är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Järfälla
Inlägg: 1 429
Standard Sv: Waterpark i närheten av Platanes?

Hoppas det går någon tur till någon av dessa ställen, aternativt att man orkar ta bussen på egen hand, eftersom jag inte hade tänkt hyra någon bil. Planerna är nämligen = slappa, bada, äta, kolla lite efter musik + ouzo (dubbeldestillerad!) + keramik...

Jag känner Greklands-lugnet komma redan...
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:24.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT