Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Karpathos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2008-06-01, 12:00
MIASs avatar
MIAS MIAS är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2005
Ort: Uddevalla
Inlägg: 286
Standard Ospec. till Karpathos

Hej!

Ville bara höra om någon åkt ospecificerat till Karpathos med Apollo eller Airtours och var ni i så fall har hamnat. Vill ju gärna bo i Pigadia så jag funderar på hur stor chans det är att hamna där i så fall. Och om man tar utan dusch och WC, har de verkligen boende utan dusch och wc på Karpathos...? Dottern och jag försöker få resa i Juli, men priserna är fortfarande väldigt höga. Hoppas sommaren här håller i sig, så kanske priserna sjunker lite.

Mia
Svara med citat
  #2  
Gammal 2008-06-03, 13:38
karinafps avatar
karinafp karinafp är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Handen
Inlägg: 3 198
Standard Sv: Ospec. till Karpathos

Om ospec. blir billigare än enbart flygstol, så åk!!! Det går ju alltid att hitta annat boende när man väl är där, om man hamnar helt fel...

Karin
som alltid längar ner, men som måste avstå från Grekland i år...
Svara med citat
  #3  
Gammal 2008-06-04, 10:38
MIASs avatar
MIAS MIAS är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2005
Ort: Uddevalla
Inlägg: 286
Standard Sv: Ospec. till Karpathos

Har nu bokat. Blev ej ospecificerat, men jag hittade hotell jag vill bo på för överkomligt pris, så snart bär det av igen!!Kunde inte hålla mig längre...

Mia
Svara med citat
  #4  
Gammal 2008-06-04, 18:52
Riittas avatar
Riitta Riitta är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Uddevalla
Inlägg: 5 614
Standard Sv: Ospec. till Karpathos

Jasså

Mamma Riitta
Svara med citat
  #5  
Gammal 2008-06-04, 21:29
Noras avatar
Nora Nora är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Stavern, Norge
Inlägg: 414
Standard Sv: Ospec. till Karpathos

Gratulerer med booket tur igjen da, Mia!Når reiser du? Jeg reiser 22.juni for en uke, og så 27.juli for to uker. Og så i september. Hvilket hotell skal du bo på?
Svara med citat
  #6  
Gammal 2008-06-05, 07:44
MIASs avatar
MIAS MIAS är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2005
Ort: Uddevalla
Inlägg: 286
Standard Sv: Ospec. till Karpathos

Citat:
Ursprungligen postat av Nora Visa inlägg
Gratulerer med booket tur igjen da, Mia!Når reiser du? Jeg reiser 22.juni for en uke, og så 27.juli for to uker. Og så i september. Hvilket hotell skal du bo på?
Vi åker 3 juli och stannar bar i en vecka tyvärr. Ska bo på Pantheon, det har ju inte fått så bra kritik här men jag tycker läget är helt ok, så det blir nog bra. Åker också i slutet av September, kanske ses vi då?

Lärde känna dina kompisar på GrandE när jag var nere i Maj. De var trevliga!

Mia
Svara med citat
  #7  
Gammal 2008-06-08, 10:18
Lolas avatar
Lola Lola är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2005
Inlägg: 120
Standard Sv: Ospec. till Karpathos

Jag åkte ospec:at med airtours (kom hem för några dagar sedan) och hamnade på Hotel Sophia i Amopi. Bra hotell med avslappnad "lägenhets-stämning", bara några minuters promenad till närmaste strand. Dusch och toalett fanns ju givetvis ;-) även om duscharna saknade draperi och badrumsventilationen sköttes via ett hål i taket, där även myggorna flög in Kylskåp finns att hyra för 15 euro/v av den lite mystiska ägaren Michailis Diakonis, som även håller på att bygga hotell i Pigadia. Taxi till/från Pigadia kostar 8 euro innan midnatt (sedan 12 euro) och det går ju att promenera dit på 45 minuter (om man tycker att det är ok med lite backar).

Ah, såg nu att du har bokat. Nåväl, trevlig resa =)
Svara med citat
  #8  
Gammal 2008-06-08, 21:02
RANs avatar
RAN RAN är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2008
Inlägg: 527
Standard Sv: Ospec. till Karpathos

Jag och min kompis åkte ospecificerat med Apollo i september 2005. Vi hamnade då på Pantheon och vi fick en 2-rumslägenhet med balkong. Standarden var inte sämre än något annat boende jag haft i Grekland och vi trivdes med de lugna omgivningarna och Karpathos har jag längtat tillbaka till. Men det finns ju många öar kvar som jag inte åkt till. I september blir det Lefkas för första gången.
Svara med citat
  #9  
Gammal 2008-06-08, 21:52
Noras avatar
Nora Nora är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Stavern, Norge
Inlägg: 414
Standard Sv: Ospec. till Karpathos

Citat:
Ursprungligen postat av Lola Visa inlägg
Jag åkte ospec:at med airtours (kom hem för några dagar sedan) och hamnade på Hotel Sophia i Amopi. Bra hotell med avslappnad "lägenhets-stämning", bara några minuters promenad till närmaste strand. Dusch och toalett fanns ju givetvis ;-) även om duscharna saknade draperi och badrumsventilationen sköttes via ett hål i taket, där även myggorna flög in Kylskåp finns att hyra för 15 euro/v av den lite mystiska ägaren Michailis Diakonis, som även håller på att bygga hotell i Pigadia. Taxi till/från Pigadia kostar 8 euro innan midnatt (sedan 12 euro) och det går ju att promenera dit på 45 minuter (om man tycker att det är ok med lite backar).

Ah, såg nu att du har bokat. Nåväl, trevlig resa =)
Sofia er jo et litt eldre hotell. Så det er ikke alt som er helt tipp topp. Jeg syns allikevel det er et veldig sjarmerende sted. Mixalis - mystisk?? Det var en artig observasjon og en helt ny og ukjent side ved ham.... Noe mer bondsk og jordnær person er det vel lenge siden jeg har vært borti. Dessuten jobber det en eldre mann i baren, Yannis, og hvis man gir ham litt tid, så forteller han deg hele Karpathos dramatiske historie pluss en haug med litt påkanten-vitser, utrolig underholdende. Og ouzo i store kjøkkenglass følger selvfølgelig med.
Svara med citat
  #10  
Gammal 2008-06-10, 19:07
Lolas avatar
Lola Lola är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2005
Inlägg: 120
Standard Sv: Ospec. till Karpathos

Citat:
Ursprungligen postat av Nora Visa inlägg
Sofia er jo et litt eldre hotell. Så det er ikke alt som er helt tipp topp. Jeg syns allikevel det er et veldig sjarmerende sted. Mixalis - mystisk?? Det var en artig observasjon og en helt ny og ukjent side ved ham.... Noe mer bondsk og jordnær person er det vel lenge siden jeg har vært borti. Dessuten jobber det en eldre mann i baren, Yannis, og hvis man gir ham litt tid, så forteller han deg hele Karpathos dramatiske historie pluss en haug med litt påkanten-vitser, utrolig underholdende. Og ouzo i store kjøkkenglass følger selvfølgelig med.
Haha, ja man får ju försöka linda in sina ord ibland Yannis är väl en nära släkting till Michalis? Om det är han med guldtand. Michalis' bror bodde på hotellet samtidigt och jag har för mig att han sa att Y var farbror (morbror?) till M. Ellermåhända kusin? Men att det bara skiljer 10 år mellan dem. I alla fall tre män, helt olika varandra men lika fantastiska! Jag saknar dem så!!
Svara med citat
  #11  
Gammal 2008-06-10, 21:24
Noras avatar
Nora Nora är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Stavern, Norge
Inlägg: 414
Standard Sv: Ospec. till Karpathos

Citat:
Ursprungligen postat av Lola Visa inlägg
Haha, ja man får ju försöka linda in sina ord ibland Yannis är väl en nära släkting till Michalis? Om det är han med guldtand. Michalis' bror bodde på hotellet samtidigt och jag har för mig att han sa att Y var farbror (morbror?) till M. Ellermåhända kusin? Men att det bara skiljer 10 år mellan dem. I alla fall tre män, helt olika varandra men lika fantastiska! Jag saknar dem så!!
Ja, det stemmer det, Yannis og Minas er nær familie med Mike. Og de er to fantastiske "gamle gubber", kjempesjarmerende. De tar godt vare på gjestene sine. Forrige gang satt Minas klar med bolognesen da vi kom, stakkar, han hadde stått i og laget middag og greier. Og da bare spiser man altså, uansett om man er sulten eller ei. Også fikk de hver sin Linie-akevitt, og det var stor stas. Godt å ha noe å styrke seg på under lange poker-kvelder på vinterstid, vet du! Ta fram en kortstokk, så lyser de opp.. Det er vel noe av grunnen til at jeg anbefaler Sofia hotel. Det er fin beliggenhet, men også en deilig, ekte gresk atmosfære.
Svara med citat
  #12  
Gammal 2008-06-10, 23:13
Liselottes avatar
Liselotte Liselotte är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 77
Standard Sv: Ospec. till Karpathos

Vi har åkt ospec med Apollo, hamnade på hotell Ladis, med 10 minuters promenadväg från centrala delarna i Pigadia, helt OK hotell, när vi var där var det deras första säsong så allt var inte klart (poolområdet bl a !!). Men nu bör det vara färdigt och säkert jättefint!

Vi trivdes, nära strand och relativt nära "centrum". Fast jag vet inte om man hamnar där varje gång man åker ospec...förmodligen inte!

Hoppas du får en bra resa!!

Liselotte
Svara med citat
  #13  
Gammal 2008-06-25, 08:53
MIASs avatar
MIAS MIAS är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2005
Ort: Uddevalla
Inlägg: 286
Standard Sv: Ospec. till Karpathos

Är nu en vecka kvar tills vi åker. Är glad att jag har bokat för priserna på restresor har inte sänkts något sedan jag började titta, de har snarare höjts. Beror väl lite på att det varma vädret inte har hållit i sig här kan jag tänka...

Det verkar ju som ni som rest ospec. har hamnat på bra ställen. Bra att veta för framtida resor.

Mia
Svara med citat
  #14  
Gammal 2008-06-25, 09:18
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Ospec. till Karpathos

Beror också på att charterarrangörerna har sålt väldigt bra i år enligt deras egna uppgifter. Hoppas ni får tur med boendet annars är det väl bara att leta upp något på egen hand. Finns ju gott om billiga boenden som är helt ok i Pigadia.

Eva
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:50.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT