Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Santorini

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2008-07-07, 23:34
Lena*s avatar
Lena* Lena* är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2005
Ort: Lappland
Inlägg: 318
Standard Flygplanschock!

Måste bara skriva om detta, är lite i chock fortfarande, efter flera dagar!

Övernattade en natt på hotell Thalassa (jättefint!) i Kamari, Santorini. Hur vackert som helst, med massor av lyx å sånt. MEN!! Jisses, dessa FLYGPLAN som susade över huvudet titt som tätt!!? Allvarligt, trodde det första planet skulle nödlanda mitt på stranden, där JAG stod *hjälp nu dör jag* hann jag tänka, innan det vrålandendes fortsatte över mig, med landningshjulen utfällda, för att landa på - ja just det - flygplatsen som låg ett stenkast därifrån visade det sig.

HUR kan man relaxa i sån miljö? Det handlar ju om massor av plan varje dag! Dom kom ju hela tiden!

Jag såg att personalen småfnissade lite i smyg åt oss, vi flög upp som skjutna ur kanoner och såg säkert helt skräckslagna ut vid varje flygattack. Snacka om pulshöjande. Och vi som precis kom från stenlugna Amorgos...

Tja, lite reflektioner, vore kul höra någon kommentar. Jag kan verkligen inte förstå hur man kan betala (rätt mycket också) för att bo så nära flygplatsen. Sen kan jag ju lätt gissa mig till att detta ju måste drabba många hotell i just Kamari, det är nog inget unikt för just Thalassa.

Vad säger ni?

Hälsn. Lena*.

PS. Kidsen tyckte iofs att det var rätt coolt.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2008-07-08, 01:11
UlfWimans avatar
UlfWiman UlfWiman är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Agioi Apostoloi / Öjebyn
Inlägg: 1 349
Standard Sv: Flygplanschock!

Detta är helt beroende på vinden. Jag brukar bo på Matina i Kamari så fenomenet är känt. Ibland när jag pratar med Vasso så hör jag inte henne och ibland är det helt tyst.

Uffe
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:37.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT