|
|||
|
|||
Vandra + Maestrokort i Pythagorion
Hej!
På söndag åker jag till Samos med min pojkvän, och jag har ett par saker jag funderar på. Jag skulle gärna vilja gå lite på Samos, har hört att det ska vara väldigt fint. Men jag har inte hittat någon bra information, typ kartor eller tips på vandringsleder. Är det någon som har några tips? Vi kommer att bo i Pythagorion. Min andra fråga är om någon vet om Maestro-kort fungerar i uttagsautomater i Pythagorion? //Camilla |
|
||||
|
||||
Sv: Vandra + Maestrokort i Pythagorion
Citat:
|
|
|||
|
|||
Citat:
Nu kommer jag inte ihåg om jag tagit ut just i Pythagorion med mitt "ex" Maestro men jag har aldrig haft några problem på andra ställen. På baksidan på ditt kort har du en symbol "Cirrus" ... det brukar vara den som står på automaterna i Grekland. //Camilla. |
|
|||
|
|||
Sambon använde sitt Maestrokort i alla bankomater i Pythagorion, med stor framgång.
|
|
||||
|
||||
Citat:
Har Du ett bankkort med "Cirrus"-märket ska Du bara kolla att detta märke finnns på automaten. Det brukar finns ett sådant på de flesta uttagsautomater i Europa. Visserlöigen är det några år sedan vi besäkte Samos och Pythagorion men då fungerade det. MVH Chras |
|
|||
|
|||
Tack så jättemycket för alla svar! Jag har ringt både bank och researrangör, men ingen kunde svara på om bankomaterna i Pythagorion tar Maestro eller inte. Nu vet jag hur man ska få svar på frågorna
Tack för vandringstipsen också! |
|
|