![]() |
|
|
|||
|
|||
![]() Citat:
För övrigt vill vi säga att Soros beach är bra men nära (att vara) ett sandtag. Ungarna älskade stranden (och vår 4-hjuling, 2 hp med lågpumpade däck som styrde sin egen väg hela resan). Tips: Åk längre ut på halvön efter Soros beach så hittar du dina egna stränder! |
|
||||
|
||||
![]()
Kalimera was here
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Eva |
|
|||
|
|||
![]()
Hej,
Här kommer mina kändis möten: vi börja från början 2001 Gry Forsell, Paxos. 2005 Lotta Bromen, soffan på hotel Romantica, Karpathos, Champion League finalen Milan - Liverpool. Lotta håll på Milan och jag på gissa, jag lämnade soffan när Milan ledde med 3-0, men vi vet alla hur det slutade. Sen har vi 2006 Micke Rönnberg på Skopelos, och så avsluta vi med en tidningsbild ifrån Lipsi 2007 där vi hittade en gammal tidning ifrån 1988 på Mats Wilander. Hälsningar Bengt ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Mimis Domazos var en av de många PAO-spelarna som kom för behandling till den sjukgymnastikklinik där jag arbetade 1968-1969.(Glykofridis) Några andra spelarnamn minns jag inte men han var ju stjärna, gissa om alla tjejerna på jobbet var intresserade. Han var hygglig och hade med sig biljetter till matcher. En match mellan PAO och Olympiakos kommer jag väl ihåg, mest för livet på läktarna...Vår kompis Christos hade gått på Axelssons institut i Stockholm och lärt sig till massör. Han hade just blivit massör åt PAO och när någon blev nersparkad på planen rusade Christos förstås dit med sin väska för att göra en insats. Poliserna som kantade planen kände inte igen honom utan rusade in och lyfte ut Christos med väska och allt. Det såg för otroligt dråpligt ut.
Vi såg också en basketmatch mellan PAO och ett italienskt lag på den gamla marmorstadion. Vilken känsla! Men åskådarna var inte så sportsliga utan varje gång som italienarna gick till anfall brassade man av fotoblixtar och ficklampor mot dem. Enligt uppgift hade det gjorts så i Italien under en tidigare match. |
|
||||
|
||||
![]()
Om man skall träffa en "kändis" i Grekland skall det vara Alexandra Pascalidou. Det gjorde vi när vi var i Paleochora. Hon var där för att fira sin födelsedag med sina vänner och vi fick äran att skåla och sjunga "ja må hon leva......" vi sjöng så hon blev rörd och bjöd på raki. En mycket trevlig och sympatisk och jordnära tjej. Henne gillar vi!
Moa |
|
|||
|
|||
![]()
i Juli när vi på Zakynthos besökte en taverna,satt där en äldre man som rätt så fort tog på sig självmant att passa vår 3-åring medan vi åt. Han var mycket trevlig och vår flicka blev snabbt kompis med honom. När han gått kom ägaren fram till oss och undrade om vi visste vem som passat vår dotter. Tydligen var det enligt tavernaägaren,Greklands mest kända sångare när han var ungre(men han var fortfarande stor än idag). Vi GLÖMDE fråga vad han hette,men vi har han inspelad på videokameran,men vad hjälper det
![]() |
![]() |
|
|