Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-08-31, 23:16
rickys avatar
ricky ricky är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2005
Standard Sv: Rätt klädsel på taverna ?

Ofta när vi går ut på kvällarna på semestern så klär vi upp oss någorlunda iaf. Jag kan störa mig på "grottmänniskor" som ser för jävliga ut...(strandlook) och beter sig som idioter, sitter och studerar menun och ojar högt över priserna som ofta är hälften än vad dom är i Sverige.
Svara med citat
Gammal 2008-08-31, 13:23
kimmens avatar
kimmen kimmen är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2008

Jisses, en sådan ICKE-fråga... Min semester skulle bli helt förstörd om jag gick omkring och retade mig på vad andra människor har för kläder på sig.

/kimmen
Svara med citat
Gammal 2008-08-28, 16:51
Siri As avatar
Siri A Siri A är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2007

Citat:
Ursprungligen postat av Wardakis Visa inlägg
En stilla undran, finns det nätta skor till ankfötter??
Här är ett exempel. Eller varför inte köpa snygga skor du tycker om med "okej" uppbyggnad och sen köpa till inlägg. Jag har det till mina skor. Dock kostar det en slant. 250:- betalar jag för mina i läder, men man kan ju "flytta" runt inläggen i skorna så man behöver inte ett par till varje par skor.

Det finns snygga skor för breda fötter man det är kanske inte alltid så lätt att hitta. Om du kommer till Sthlm kan du kika in på Frövi skor i Gamla stan. Min mamma handlar där. Allt är i läder, och det är lite "tantigare/vuxnare" modeller än på t.ex. DinSko.

// Siri - ägare till 16 par skor!!
Svara med citat
Gammal 2008-08-28, 20:29
MonkanSs avatar
MonkanS MonkanS är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2007

Citat:
Ursprungligen postat av Siri A Visa inlägg
Det finns snygga skor för breda fötter man det är kanske inte alltid så lätt att hitta. Om du kommer till Sthlm kan du kika in på Frövi skor i Gamla stan. Min mamma handlar där. Allt är i läder, och det är lite "tantigare/vuxnare" modeller än på t.ex. DinSko.

// Siri - ägare till 16 par skor!!
Bor man i Norrköping kan man handla på "Sköna skon". De har skor för alla fötter. Och de är inte tantiga. Jag som förr kunde ha smala italienska skor har nu fått byta ut dessa mot lite bredare. Orsak.. börjat få knölar på fötterna. Inte så kul. Men bara att göra det bästa av det. Alltså var det bara att slänga iväg en del fina skor till Myrorna.

Första gången jag var inne på "Sköna skon" blev jag förvånad över hur fina skor de har där. Jag trodde i min enfald att bara var för "tanter". Men så var det nu inte..

//Monica
Svara med citat
Gammal 2008-08-21, 15:35
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2005

Citat:
Ursprungligen postat av nilam Visa inlägg
Massor av grekiska tjejer som åt i bikini på strandtavernan...
Tror jag inte på. Har du bildbevis?

/Netwolf
Svara med citat
Gammal 2008-08-21, 17:51
nilams avatar
nilam nilam är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Citat:
Ursprungligen postat av Netwolf Visa inlägg
Tror jag inte på. Har du bildbevis?

/Netwolf
Det har jag inte...fotar knappt på semestern Men ni får tro vad ni vill men jag märker aldrig de här olikheterna som ni talar om här mellan oss och grekerna

Malin
Svara med citat
Gammal 2008-08-21, 18:22
UlfWimans avatar
UlfWiman UlfWiman är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2007

Tack Malin jag ska göra detta och printa ut vad du skrev och visa för de yngsta.

Uffe
Svara med citat
Gammal 2008-08-21, 21:10
Gita Gita är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2005

Jag har aldrig ens tänkt tanken att (snygga, rena) shorts skulle vara fel på en man/pojke på kvällen i Grekland ! Vi försöker handla nya, tunna shorts varje år, flera par, åt manfolket i familjen, så att de skall slippa svettas och bli ofrächa...

Och rena, nya T-shirts samt kortärmade, tunna skjortor, det har de med sig. Och byter varje dag, så att de är fina (och nyduschade) när vi går ut på kvällen.

Vi åker ju ofta i juli, så värmen kan vara uppåt 40-grader eller mer. (35-grader i skuggan - som att sitta i bastun! Tänk att ta på sig jeans då ) Tyckte väldigt synd om servitörerna vissa kvällar, när de sprang och serverade och svetten rann i floder. Tyckte nog att det det var lite ofrächt, men vad skulle de göra?

Men vi har aldrig fattat att männen i familjen skulle haft långbyxor på sig, det känns väldigt främmande när värmen är som den är i Grekland i juli. Vi har nog fnissat lite om vi har sett en turist i långbyxor och tubsockor, tyckt att de inte riktigt har fattat galoppen... faktiskt så pratade jag med en norrlänning som svettades i sina tubsockor och ojade, sa att han alrig hade varit med om sådan hetta, det var inget för honom. "Bättre hemma", sa han.

Och så har kanske grekerna fnissat åt oss, eftersom vi går tunnklädda. Men jag tror inte att vi kommer att ändra oss, bekvämlighet går nog före grekernas eventuella beundran av våra långbyxor. Vi är i alla fall rena och frächa! Och nog tycker jag att vi är fina...
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:05.