Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kafé Kalimera

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2008-08-21, 13:08
Ewas avatar
Ewa Ewa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 80
Standard Respirr....

i morse ruskade hösten lite lätt i mitt fönster och gjorde sig påmind. I vanliga fall kan det vara en trist känsla men för mig som reser på hösten var det en glad känsla - en pirrig känsla en känsla av att snart är det dags. När alla är hemma igen efter olika semesteräventyr, när skolorna börjat, bilköerna börjat ringla och höstförkylningarna gör sig hörda då är det min tur att ge mig av. En månad minst varje år i en liten studio på Samos där jag och ingen annan bestämmer. I morse kände jag att snart är det dags...........
Svara med citat
  #2  
Gammal 2008-08-21, 13:21
Kastass avatar
Kastas Kastas är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2006
Ort: Östersund
Inlägg: 714
Standard Sv: Respirr....

Visst är det skönt med respirr. Att få åka när det börjar höstas. Trevlig resa
Svara med citat
  #3  
Gammal 2008-08-21, 13:25
Ewas avatar
Ewa Ewa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 80
Standard Sv: Respirr....

Citat:
Ursprungligen postat av Kastas Visa inlägg
Visst är det skönt med respirr. Att få åka när det börjar höstas. Trevlig resa
Tusen tack, dock några nedräkningsmornar till
Svara med citat
  #4  
Gammal 2008-08-21, 13:51
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Respirr....

Håller med..Det är härligt med ytterligare resa kvar...sent i oktober, grekisk(sen)sommar fortfarande....fast för mig blir det bara en vecka.

Lissi - som också räknar ner
Svara med citat
  #5  
Gammal 2008-08-21, 13:55
Ewas avatar
Ewa Ewa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 80
Standard Sv: Respirr....

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
Håller med..Det är härligt med ytterligare resa kvar...sent i oktober, grekisk(sen)sommar fortfarande....fast för mig blir det bara en vecka.

Lissi - som också räknar ner
Jag älskar att läsa/höra om att det är fler än jag som kan ta hand om sig och har priviligeriet att kunna det, är det ett ställe du brukar åka till, som Samos är för mig, som ett landställe? Eller är det ngt nytt och spännande?
Svara med citat
  #6  
Gammal 2008-08-21, 15:02
Birgitta63s avatar
Birgitta63 Birgitta63 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2007
Ort: Sjöbo
Inlägg: 1 452
Standard Sv: Respirr....

Hej !
Kreta är min plats och har inverkat gott på mig.Min andra resa till Kreta , har nu väntat lite mer än ett år.Dom där hemma har hört mig prata Kreta var dag även mina arbetskamrater.Nu i dag gick jag på semester och alla hälsade "Ha en jätte skön semester på ditt Kreta" ungefär så sa dom. Visst är det underbart att få åka tillbaka till ett ställe som ligger så varmt om hjärtat så som du skrev om din plats.När alla andra nästan har börjat jobba efter semstern så sticker jag i väg. En resa som bara min man och jag kan i 14 dagar koppla av med hela den grekiska mysfaktorn.Svårt att fatta att nu är det bara 8 dagar dit .
Yes va det ska bli underbart. Den dagen kommer till er snart så ha det så bra på Samos. Min man har aldrig varit på en solresa och han lär nog aldrig glömma att han firade sin 50års dag nere på Kreta. Hoppas han nu gillar Grekland lika mycket som jag för det blir första gången för honom utomlands. Norge och Findland+ Danmark har han ju så klart varit i men ej som Kreta .
Birgitta 63.
Svara med citat
  #7  
Gammal 2008-08-21, 17:35
nekjam nekjam är inte uppkopplad
 
Reg.datum: dec 2005
Ort: Sikeå
Inlägg: 433
Standard Sv: Respirr....

Var nånstans på Kreta ska Ni?
Vi åker den 4 september till Rethymnon
Svara med citat
  #8  
Gammal 2008-08-21, 18:33
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Respirr....

Citat:
Ursprungligen postat av Ewa Visa inlägg
är det ett ställe du brukar åka till, som Samos är för mig, som ett landställe? Eller är det ngt nytt och spännande?
Denna gång åker jag tillbaks till Tinos, där vi för första gången var i sommar. Total kärlek vid första ögonkastet blev det och jag har hyrt ett "litet fd hönshus" på gården till det pensionat där vi bodde..Dit ska jag åka alldeles ensam för att vandra mellan byarna , läsa grekiska och försöka få någon att lära mig spela tavli..
Morgonpromenader med dopp förstås också....Tror väl att det är fortfarande är varmt då....
Jag tänker njuta av mitt eget sällskap i lugn och ro...Veckan kommer att gå fort! Bakom blomstren på bilden på min nedräknare skymtar det krypin jag hyrt

Lissi
Svara med citat
  #9  
Gammal 2008-08-21, 18:50
Birgitta63s avatar
Birgitta63 Birgitta63 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2007
Ort: Sjöbo
Inlägg: 1 452
Standard Sv: Respirr....

Citat:
Ursprungligen postat av nekjam Visa inlägg
Var nånstans på Kreta ska Ni?
Vi åker den 4 september till Rethymnon
Hej ! Vi åker till Kato Stalos den 30/8
Birgitta 63.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:47.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT