|
||||
|
||||
Min grekiska semester i Australien
Janne skrev för ett tag sedan och sa att han gladde sig till att höra om min grekiska semester i Australien, så jag skickar lite bilder som nästan får tala för sig själv:
Den första kvällen vi åt middag i Sydney blev naturligtvis på en grekisk taverna, Athenian. Ett par hundra meter uppe i Sydney Centrepoint Tower med utsikt över HELA staden åt vi grekiska melomakarona kakor! Vid fiskmarknaden i Sydney köpte vi grekisk sallad, bröd, fisk och vin - så var det bara med att njuta i hamnen. En trevlig taverna i West End, Brisbane. En grekisk klubb har man också i Brisbane. Denna måltid åt vi på en cypriotisk taverna i Byron Bay. Pikilia i West End, Brisbane. Taverna Adelfia i Cairns. Pikilia på Adelfia, Cairns. Grekiskt kaffe och kakor. |
|
||||
|
||||
Sv: Min grekiska semester i Australien
Fina bilder Marianne. Många hundra tusen australiensare har ju sina rötter i Grekland så jag förstår att den kulturen får plats där.
Eva |
|
||||
|
||||
Verkligen härliga bilder Man brukar säga att Melbourne är Greklands tredje största stad
//Zanét |
|
||||
|
||||
Marianne - ni är bara för underbara
|
|
||||
|
||||
Citat:
http://www.ggae.gr/gabroad/organosi.en.asp dimitris Aten |
|
||||
|
||||
Jag ser att ni den Australensiska resan med sedvanlig begåvning!
Lefteris som hittade "Naxos" o. "Bouzoki" i näreheten av Patong Beach i Thailand |
|
|||
|
|||
NU FÖRST har jag sett denna fotokavalkad här! ..bättre sent än aldrig, fast jag såg ju massor av bilder från er resa i somras då vi besökte er.....
Ja så finns ju även "Lilla Grekland " i Danmark.....i ert sommarhus Lissi |
|
||||
|
||||
Jag tycker du ska lägga in bilderna under "mat o dryck" i det grekiska forumet. Är nog många som glömmer att titta här och det var ett kul inlägg att ta del av!
|
|
||||
|
||||
Kul att du tyckte det, för det var just det som det också var att lägga ut bilderna: Skoj!
Åh, jag vet inte om jag ooorkar lägga ut dem igen, får se... Egentligen så har jag ju så många andra fina bilder som jag hellre hade lagt ut, härliga bilder från ett härligt land, men nu är det ju ett grekiskt forum, så jag tror inte heller att jag kommer att lägga ut fler bilder från Australien här. Det skulle i så fall vara från en av de sagolikt vackra stränderna, som lätt konkurrerar med de grekiska, men nej, det finns för många andra bilder som också förtjänar att bli publicerade i så fall. Åk gärna till Australien en dag, alla som kan. Det är värt den långa resan! |
|
|