|
|||
|
|||
Diverse frågor!
Hej igen!
Känns som om jag skriver en massa frågor väldigt ofta i detta forum, men det är för att alla är så duktiga och jag får så bra svar! Hur som helst, det jag denna gång undrar är hur mycket bagage man får ha med sig på inrikesflyget från Aten till Milos? Sedan undrar jag om man kan ta sig runt ön med en fyrhjuling? Vad jag har förstått så hyr de inte ut moped till de som "endast" har B körkort Varför kan man undra En moped kan väl vem som helst nästan köra... Är det någon som vet på ett ungefär vad det kostar att hyra bil på Milos? Vi kommer vara där i slutet på juli. |
|
||||
|
||||
Sv: Diverse frågor!
Hur mycket bagage du får ta med dig finner du på flygbolagets hemsida.
Beträffande mopeduthyrning så varierar det från plats till plats om man de hyr ut moped till oss med endast B-körkort. Jag läste om ett par förra året som blivit nekade, om jag kommer ihåg rätt så var det ett ungt par (runt 20). Många uthyrare har även åldersgräns för att acceptera uthyrning. Jag kommer inte i håg hur mycket vi betalade för bil på Milos, kan ha varit runt 30€. Milos är inte större än att man klarar avstånden med moped (om man får hyra) // Helén |
|
||||
|
||||
leste en gang at det var lov å ta med 15 kilo på innenriks fly, men bare 10 kilo pr. barn.
Ia |
|
||||
|
||||
Citat:
Citat:
Citat:
|
|
||||
|
||||
Det här med mopederna låter ju knäppt, jag susar ju runt på min hemma utan körkort eller förarbevis.. Men det är väl så att mopederna "får" gå mycket fortare där än hemma och då klassas lite mer som en mindre motorcykel här kanske? o här får vi ju inte köra mc på b-körkort, så de kanske hänger ihop:P
|
|
|||
|
|||
Citat:
Beställ ett sånt intyg hos Vägverket, www.vv.se. Detta fungerade utmärkt hos uthyraren i Adamas. |
|
|||
|
|||
Tack för tipset Thotil! Beställde intyget på en gång, sedan får jag väl flörta lite med min grekiska och hoppas det går vägen
|
|
|||
|
|||
Jag hittar inte var på Vägverket. Kan någon som vet vara snäll och lägga in en länk direkt till rätt sida. Snälla Tack på förhand
Citat:
|
|
||||
|
||||
Jag vet inte om det finns en speciell sida på VV för detta, jag skrev ett mejl och bad om ett intyg och det kom veckan efter. Skicka ett mejl till kundtjänst om du hittar någon sådan där.
|
|
|||
|
|||
Tack för tipset. Det ska jag göra för det kan ju vara bra att ha intyget med sig ifall att.
|
|
|||
|
|||
Flög inrikesflyg Aten-Naxos i somras. Hade bagage på ca 20 kg, vilket var ok.
|
|
|