Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Om Grekland > Språk

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2009-01-08, 16:15
Minea Minea är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2009
Inlägg: 1
Standard Läsa grekiska

Hej
Jag funderar på att börja läsa grekiska (för nybörjare) i Göteborg. Är det ngn som vet vilken utb som är bäst? Några erfarenheter av Folkuniversitetet?
Tacksam för all hjälp!
Svara med citat
  #2  
Gammal 2009-01-08, 16:30
Hellens avatar
Hellen Hellen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Inlägg: 4 604
Standard Sv: Läsa grekiska

Jag har bara erfarenhet av Medborgarskolan, men efter att ha kollat i kurskatalogerna kan jag konstatera att det är samma lärare, och han är bra tycker jag!
// Helén
Svara med citat
  #3  
Gammal 2009-01-21, 19:01
Sannahl Sannahl är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2008
Inlägg: 9
Standard Sv: Läsa grekiska

Jag har precis börjat en kurs i nygrekiska för nybörjare på Stockholms universitet. Det är en distanskurs och inga träffar förutom tentan. Jag bor i närheten av Göteborg och funderade på något folkbildningskola men valde ändå en universitetskurs eftersom jag då kan få ett betyg och lite poäng. Inga förkunskaper behövs! Jag tror jag kommer att lära mig en hel del där.
http://www.ling.su.se/nygr/ här kan du läsa mer!
//Sanna
Svara med citat
  #4  
Gammal 2009-04-08, 21:16
BaiChis avatar
BaiChi BaiChi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Sollentuna
Inlägg: 42
Standard Sv: Läsa grekiska

Citat:
Ursprungligen postat av Sannahl Visa inlägg
Jag har precis börjat en kurs i nygrekiska för nybörjare på Stockholms universitet. Det är en distanskurs och inga träffar förutom tentan. Jag bor i närheten av Göteborg och funderade på något folkbildningskola men valde ändå en universitetskurs eftersom jag då kan få ett betyg och lite poäng. Inga förkunskaper behövs! Jag tror jag kommer att lära mig en hel del där.
http://www.ling.su.se/nygr/ här kan du läsa mer!
//Sanna
Den var skitbra! Åtminstone för mig. Det går rätt fort fram och är en del grammatik men det gillar jag. Jättebra upplagt med texterna översatta mening för mening och ord för ord under dem och ljudfiler så man kan klicka och lyssna på mening för mening och även ladda ner ljudet till mp3-spelaren och lyssna på bussen. Helt klart superbra kurs. Jag gick både ettan och tvåan. Det enda tråkiga är att det var rätt dött i forumen/klassrummet på den andra så man kände sig lite ensam. Det var bara jag som var inne och skrev. Men det gör inget. En superbra och billig kurs helt enkelt.

Men nu går jag fortsättningen. Fast den är tyvärr inte på kvartsfart och inte på distans. Och mycket kämpigare, mycket mer TEXT. Men jag tar det i min takt.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:21.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT