Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2009-04-18, 20:21
AnnleeSs avatar
AnnleeS AnnleeS är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2008
Ort: Piteå
Inlägg: 4
Standard Chania - Santorini

Jag och min sambo skall resa till Chania Agii Apostoli i september.
Jag vill så gärna åka till Santorini. Finns det möjlighet att åka från Rethymnon eller allra helst från Chania med båt? Jag vet att det finns färjeförbindelse från Iraklion, men det är så långt från Chania dit.
Att se Santorini är min önskedröm som jag haft långe.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2009-04-19, 09:26
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Chania - Santorini

Jag har en gång åkt till Santorini från Kreta för en över dagen utflykt. Inte värt pengarna alldeles för mycket tid ute på havet. Om du vill hinna med att se lite av Santorini bör du nog planera in ett par dagar där.

Nu är jag ingen stor fantast av Santorini även om jag varit där flera gånger och naturligtvis finns det en del att se där. Någon av de som älskar ön kanske anser att en utflykt över dagen är värd pengarna. Jag skulle istället satsa på att se lite mer av Kreta om du har den möjligheten. Nu är vi ju alla olika. Jag tycker ofta att semestern blir mer avkopplande med lagom långa båtresor och andra trasport alternativ och lägger oftast upp mina ö-luffar resor så att tiden på havet blir så kort som möjligt medan andra friskt reser mellan ögrupperna.

Eva
Svara med citat
  #3  
Gammal 2009-04-20, 13:36
AnnleeSs avatar
AnnleeS AnnleeS är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2008
Ort: Piteå
Inlägg: 4
Standard Sv: Chania - Santorini

Jag får nog lägga Santorinidrömmarna på hyllan. Min sambo har inte varit till Kreta, men för mig blir det femte gången. Det är så sant att man skall nog utforska Kreta för det finns faktiskt mycket att se där. Det kan annars bli ganska stressigt på en vecka.
Elafonissi, Samariaravinen osv...

Senast redigerad av AnnleeS den 2009-04-20 klockan 13:39. Anledning: Felstavning
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:45.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT