Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2009-06-06, 19:18
inhas avatar
inha inha är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Ort: Kungsängen
Inlägg: 373
Standard Ryggsäck

Jag har hittat en perfekt ryggsäck på sportbutiken Stadium. Ryggsäcken finns i olika volymer (40 L, 50 L, 60 L, 70 L). Men... Jag kan dock inte välja vilken volym som passar bäst.

Mitt behov:
Jag ska kunna packa för en vecka oavsett vilken slags resa jag ska genomföra (tex vandring i fjällen, vistelse i skärgården, eller båtluff i Grekland).

I dagsläget velar jag mellan 50 L och 60 L.

Så jag behöver er hjälp vilken volym på ryggsäcken ska jag ha?

Svara med citat
  #2  
Gammal 2009-06-06, 23:00
Paittas Paittas är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Ort: Skellefteå
Inlägg: 114
Standard Sv: Ryggsäck


Jag ska kunna packa för en vecka oavsett vilken slags resa jag ska genomföra (tex vandring i fjällen, vistelse i skärgården, eller båtluff i Grekland).
[/quote]

60 L är det perfekta enligt dina behov ovan!
//Paittas
Svara med citat
  #3  
Gammal 2009-06-07, 08:42
kize kize är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 490
Standard Sv: Ryggsäck

Hej!
Köpte en sådan säck förra året på just Stadium. Den fungerade likabra som sin företrädare också inköpt på samma företag ett antal år tidigiare.
Min säck är på 50 liter o den räcker gott o väl för mig. Maken har en på 60 liter o den är nästa aldrig full o vi brukar vara borta i minst två veckor.
Men som alltid beror det ju på hur mkt man vill packa med sig i både kläder o prylar.

Trevlig resa
önskar
Kicki
Svara med citat
  #4  
Gammal 2009-06-07, 16:39
Siri As avatar
Siri A Siri A är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2007
Inlägg: 1 648
Standard Sv: Ryggsäck

50 liter räcker gott och väl!
Svara med citat
  #5  
Gammal 2009-06-07, 16:45
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Ryggsäck

Ett tips om ni inte redan har är att köpa en transportsäck till som är perfekt att ha under flygresan och kanske på andra ställen vid transporter. Enkel att ta av och vika ihop. Säljs också på Stadium.

Eva
Svara med citat
  #6  
Gammal 2009-06-08, 15:08
inhas avatar
inha inha är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Ort: Kungsängen
Inlägg: 373
Standard Sv: Ryggsäck

Tack för era svar. Hm, jag får ta en funderare på vilken storlek jag ska ta på ryggsäcken - 50 eller 60. Det beror ju, som en av er nämnde, på hur mycket jag tänkt ha med mig och vad jag ska ha med mig. Ryggsäcken är ju ändå rätt rymlig.
Svara med citat
  #7  
Gammal 2009-06-08, 15:09
inhas avatar
inha inha är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Ort: Kungsängen
Inlägg: 373
Standard Sv: Ryggsäck

Citat:
Ursprungligen postat av Eva L Visa inlägg
Ett tips om ni inte redan har är att köpa en transportsäck till som är perfekt att ha under flygresan och kanske på andra ställen vid transporter. Enkel att ta av och vika ihop. Säljs också på Stadium.

Eva
Transportsäck - hm, vad är det? Ja jag får kolla på Stadium. Tack för tipset.
Svara med citat
  #8  
Gammal 2009-06-08, 15:28
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Ryggsäck

Tunn säck som dras utanpå ryggsäcken. Har dragkedja och är större än ryggsäcken. I den stoppade vi in lite extra saker under resan som blöjor till barnbarnet.

Eva
Svara med citat
  #9  
Gammal 2009-06-09, 20:26
inhas avatar
inha inha är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Ort: Kungsängen
Inlägg: 373
Standard Sv: Ryggsäck

Citat:
Ursprungligen postat av Eva L Visa inlägg
Tunn säck som dras utanpå ryggsäcken. Har dragkedja och är större än ryggsäcken. I den stoppade vi in lite extra saker under resan som blöjor till barnbarnet.

Eva
jag tittade på en sån idag när jag var in på stadium, men jag såg ingen. jag ska absolut ta och kika en gång till.

/Carina
Svara med citat
  #10  
Gammal 2009-06-09, 20:29
inhas avatar
inha inha är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Ort: Kungsängen
Inlägg: 373
Standard Sv: Ryggsäck

Jag tog åt mig av era tips och var idag in på Stadium och köpte ryggsäcken på 50 L.

Länk: http://stadium.se/sport/uteliv-resa/...-bp-50l?avail=

Känner mig faktiskt nöjd med inköpet. Jag ser fram emot att använda min nya fina ryggsäck.
Svara med citat
  #11  
Gammal 2009-06-09, 22:54
Myrina Myrina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2009
Ort: Stockholm
Inlägg: 36
Standard Sv: Ryggsäck

Ett annat ryggsäckstips är Vagabonds egen reseryggsäck, just nu nedsatt från 1600 till 995 kr, 62 l. Vi köpte en förra veckan och kvaliteten verkar mycket bra (dock är väskan i fråga "oberest" ännu). http://www.vagabond.se/Resebutiken/?$echoLink=TAKHI
Svara med citat
  #12  
Gammal 2009-06-09, 23:03
Janériks avatar
Janérik Janérik är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 2 086
Standard Sv: Ryggsäck

Visst är det väl konstigt att ryggsäckar alltid ska ha så mycket svart på sej? Ryggsäcken står en liten stund i solen så smälter ju de grejer som är i den. Vi har gamla Fjällräven säckar som är blåa, visst är det kanske lite mera smutskänsligt men det tar jag hellre än att ha en svart ryggsäck. Tyvärr håller våra ryggsäckar på att ta slut, vi sa redan förra året att det får bli sista gången med dem men de verkar följa med oss ännu i år också då jag inte hittat något vettigt alternativ att byta till.

Mvh Janérik
Svara med citat
  #13  
Gammal 2009-06-18, 11:56
inhas avatar
inha inha är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Ort: Kungsängen
Inlägg: 373
Standard Sv: Ryggsäck

Citat:
Ursprungligen postat av Janérik Visa inlägg
Visst är det väl konstigt att ryggsäckar alltid ska ha så mycket svart på sej? Ryggsäcken står en liten stund i solen så smälter ju de grejer som är i den. Vi har gamla Fjällräven säckar som är blåa, visst är det kanske lite mera smutskänsligt men det tar jag hellre än att ha en svart ryggsäck. Tyvärr håller våra ryggsäckar på att ta slut, vi sa redan förra året att det får bli sista gången med dem men de verkar följa med oss ännu i år också då jag inte hittat något vettigt alternativ att byta till.

Mvh Janérik
fördelen med svart är ju att man inte ser smutsen på samma sätt, men det är ju som du säger att ryggan blir ju helvarm i solen.

det kan vara svårt att kasta ryggar (ev andra saker också) som man håller kärt och vant sig vid att ha genom åren. ni kommer nog finna era nya ryggsäckar.
Svara med citat
  #14  
Gammal 2009-06-24, 09:56
inhas avatar
inha inha är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Ort: Kungsängen
Inlägg: 373
Standard Sv: Ryggsäck

Citat:
Ursprungligen postat av inha Visa inlägg
Jag tog åt mig av era tips och var idag in på Stadium och köpte ryggsäcken på 50 L.

Länk: http://stadium.se/sport/uteliv-resa/...-bp-50l?avail=

Känner mig faktiskt nöjd med inköpet. Jag ser fram emot att använda min nya fina ryggsäck.
För er som är ute efter en ny travel-ryggsäck inför bla båtluffen, så ha Stadium sänkt pristet på sin travel-ryggsäck 50L från 799 kr till 499 kr. Klicka på länken ovan så kommer du direkt till ryggsäcken och kan beställa den via Stadiums online-shop.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:10.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT