Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-08-13, 15:28
Charleston Charleston är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2006
Standard SAS till Aten

SAS verkar ju ha ännu större problem än man befarade i våras. Då snackades det ju om att dra in en del flyg, bl a till Atén. Är det nån som hört nåt nytt om detta de senaste dagarna?
Vi har bokat direktflyget på förmiddagen 12/9 (06:05) från Arlanda (åter 27/9, direktflyget mitt på dan (11:40)) och har ännu inte hört nåt om inställd flight. Men går jag in och spökbokar dessa avgångar på sas hemsida, så är det bara raka streck på nerresan den flighten. Man hoppas ju att det beror på att det är fullbokat, men lite darrig blir man ju. Dessutom kan man inte boka nån flight ner alls i september efter den 14:e. Upp går bra. Och ner i oktober. Undrar ju om det beror på att dom håller på och ändrar i tidtabellerna.
Fast jag antar att det bara är att avvakta och hoppas att det inte trillar ner nåt mejl i boxen med info om inställda flighter.

/Thomas
Svara med citat
Gammal 2009-08-13, 15:57
anneli56s avatar
anneli56 anneli56 är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2006
Standard Sv: SAS till Aten

När jag gick in kollade nu så finns det flyg varje dag både till och från Aten tom okt ut sen blir det glesare.
Svara med citat
Gammal 2009-08-13, 16:08
Hellens avatar
Hellen Hellen är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2005

Det är säkert så att platserna är slut till avgången den 12 :e, bläddrar du en vecka framåt så finns direktflyget, bokningsbart igen.
// Helén
Svara med citat
Gammal 2009-08-13, 16:09

Ja, tametusan! Verkar ändå som dom håller på och bökar med bokningen på nåt sätt. Man får ju ibland upp samma flighter flera gånger för samma dag med olika priser (för samma typ av biljett).
Och det är fortfarande bara streck på morgonflyget 12/9. Man får väl hoppas att det är fullbokat då, och inte att dom är så kassa att dom ställer in en flight så här nära inpå. Fast det har ju hänt förut, förstås... (dock inte sas, vad jag vet)
/Thomas
Svara med citat
Gammal 2009-08-14, 15:27
grimms avatar
grimm grimm är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2009

Ja, att det blir olika priser olika tider på samma dag beror nog på att många ligger o "spökbokar" för att kolla priserna, då reagerar systemet (iaf de jag jobbat med) på ett till synes högt behov av biljetter.

När jag bokade min biljett med nedresa den 21:a Juli och hemresa den 10:e Augusti så varierade priset 400:- på mindre än 30 minuter, till min nackdel

/Grimm
Svara med citat
Gammal 2009-08-14, 16:46
Arnes avatar
Arne Arne är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Vi har sedan lång tid tillbaka bokat SAS Arlanda- Athen den 12 September med hemresa den 3 Oktober. Icke vi känna oro inför inställd flight.
Ägarna har alltid gått in med extra kapital närhelst så erfordrats.

Sett mot bakgrund av att regeringen ju fört upp SAS på listan över framtida utförsäljningar ter det sig mer än orimligt att man skulle låta företaget träda i likvidation.

Det finnes för övrigt en lång artikel med analyser i senaste nyhetsbrevet från "Flygrevyn"

Arne
Svara med citat
Gammal 2009-08-14, 17:18
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Jag är inte orolig att SAS går omkull, inte alls, men jag är JÄKLIGT orolig att det blir strejk bland den danska kabinpersonalen lagom till 23 oktober då jag ska flyga med SAS från Kastrup. Lönerna ska ju sänkas drastiskt för dansk personal.

Lissi - som vet hur "strejkvilliga" personalen är på Kastrup
Svara med citat
Gammal 2009-08-17, 17:56

Nu är det inte risken för en konkurs jag är orolig för (den är nog obefintlig inom skapligt överskådlig tid), utan mera att dom börjar ställa in vissa flighter. Aten var ju t ex nämnts som en tänkbar destination att skippa. Speciellt ickeaffärsreseavgångar, typ lördag morgon.
Men i det här fallet är det väl så, att vår avgång helt enkelt är fullbokad.

/Thomas

PS. Om du får syn på en drygt 50-årig (ser ut som 35, +/- 20, mer åt plushållet kanske) skäggig slusk i jeansutstyrsel på Arlanda 12/9, Arne, så kan det mycket väl vara undertecknad. Shortsen tar jag på mej lagom till första tavernasittningen i Grekland DS.
Svara med citat
Gammal 2009-08-17, 19:37
Inger Inger är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2005

Inte vet jag hur orolig man behöver vara för inställda flyg men jag/vi är redan drabbade av det. Det skedde redan i våras. Min man hade flyg ner den 20/9, den blev flyttad till 19/9, hem skulle vi flyga den 4/10 och det vart flyttat till den 3/10. Jag missar en dag, men jag åker ner den 13 så jag har ändå 20 dar så jag får väl inte klaga.

Inger som längtar så
Svara med citat
Gammal 2009-08-17, 21:34
Margaretha Margaretha är inte uppkopplad

Vi ska flyga hem från Athen till Arlanda den 21 oktober och hade bokat direktflyg men vi
fick redan i april meddelande om att det flyget är inställt och istället får vi flyga via Köpenhamn. Det blir senare avgång från Athen men för oss blev inte det några problem. Så jag tror nog att man får meddelande om flygändringar i mycket god tid, för oss handlade det ju om 6 mån.

Margaretha
Svara med citat
Gammal 2009-08-18, 10:01

Tack, nu blev jag ännu lugnare. Verkar ju som dom har en viss framförhållning vad gäller flyttade/inställda avgångar i alla fall.
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:36.