Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta > Chaniakusten

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2009-09-06, 11:00
linah_83 linah_83 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2009
Inlägg: 18
Standard Kato stalos/Kalamaki

Om ca en vecka åker jag och min sambo till Kreta, Kalamaki. Lite frågor som jag hoppas få svar på då jag sökt och inte hittat svar på dem...

* Vilken strand rekommenderar ni när man bor i Kalamaki??

* Hur lång tid tar det att gå till Platanias? Hur lång tid med taxi till Chania?

* Nån som har nåt bra uteställe att tipsa om antingen i chania el platanias? Vi vill gärna ha rockmusik och lite mer bar än nåt stort "disco"... Vi är 26 o 31 år.

* Vi ska bo på Zotis apts. Är det nån som vet hur det hotellet är?

Tar gärna emot alla möjliga tips och info!!! Tacksam för svar... Nu är det nedräkning som gäller
Svara med citat
  #2  
Gammal 2009-09-06, 11:07
Wardakiss avatar
Wardakis Wardakis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Gävle
Inlägg: 1 338
Standard Sv: Kato stalos/Kalamaki

Stränderna i Agioi Apostoloi är kanon, tar inte många minuter att gå från Kalamaki. Ni kan följa stranden till höger från Kalamaki så ligger det flera vikar ute på udden. Det är cirka 8 km till Platanias så det tar en stund att gå. Det går naturligtvis bussar dit. Taxi till Chania tar cirka 10-15 minuter, kan ta betydligt längre i rusningstid.
Gunilla
Svara med citat
  #3  
Gammal 2009-09-06, 11:19
habs habs är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2008
Inlägg: 45
Standard Sv: Kato stalos/Kalamaki

Citat:
Ursprungligen postat av linah_83 Visa inlägg
Om ca en vecka åker jag och min sambo till Kreta, Kalamaki. Lite frågor som jag hoppas få svar på då jag sökt och inte hittat svar på dem...

* Vilken strand rekommenderar ni när man bor i Kalamaki??

* Hur lång tid tar det att gå till Platanias? Hur lång tid med taxi till Chania?

* Nån som har nåt bra uteställe att tipsa om antingen i chania el platanias? Vi vill gärna ha rockmusik och lite mer bar än nåt stort "disco"... Vi är 26 o 31 år.

* Vi ska bo på Zotis apts. Är det nån som vet hur det hotellet är?

Tar gärna emot alla möjliga tips och info!!! Tacksam för svar... Nu är det nedräkning som gäller
Det finns ett par rockbarer i platanias längs med huvudgatan. Den ena öppnade först efter 22:00 Den ligger inte så långt från taxi torget i riktning agriamarina. på havssidan av gatan.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2009-09-06, 11:40
linah_83 linah_83 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2009
Inlägg: 18
Standard Sv: Kato stalos/Kalamaki

Oj! Visste inte att det var 8 km till Platanias!!! Det va långt... Då blir det ju taxi dit med då... Vad ligger taxi-priserna på ungefär??

Finns det nånting i Kalamaki, alltså restauranger, barer...?

Om man ska shoppa, vart är bäst??

Tack för svaren!
Svara med citat
  #5  
Gammal 2009-09-06, 11:53
Anna Pernilla Anna Pernilla är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2005
Ort: Oslo/Göteborg
Inlägg: 467
Standard Sv: Kato stalos/Kalamaki

Det går fort med buss in til Chania! Inte så mycket att göra i Kalamaki på kvällarna men när vi var där var vi på hotel Porto Kalamaki. Där var det underhållning vissa kvällar. Såå jättetrevlig personal! Lite restauranger finns men inga barer. Åk till Chania för det. Dit skall man också ta sig för shoppingen . Stranden till höger, vid Bamboo(hette den det den lilla "hyddrestaurangen"?), hade gratis solstolar .
Svara med citat
  #6  
Gammal 2009-09-06, 16:27
carjoh carjoh är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Sjöbo
Inlägg: 125
Standard Sv: Kato stalos/Kalamaki

Hej! Taxi Kalamaki - Chania kostade 7 euro när vi var där i juni, buss kostade 8 . Det blev alltså billigare för oss att ta taxi än buss ( vi var 4 st).

Mvh Carina
Svara med citat
  #7  
Gammal 2009-09-06, 18:56
A-Cs avatar
A-C A-C är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2009
Ort: Linköping
Inlägg: 22
Standard Sv: Kato stalos/Kalamaki

Vi bodde på Zotis i Maj,vi tyckte det var toppen.Hotellägaren är en genuin och mycket vänlig grek!I hamnen i Kalamaki kan ni äta bra o billigt och glöm inte det lilla fina kapellet som ligger där!
häls.a-c
Svara med citat
  #8  
Gammal 2009-09-07, 16:19
linah_83 linah_83 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2009
Inlägg: 18
Standard Sv: Kato stalos/Kalamaki

Tack för alla svar!!!

Längtar som bara den tills vi åker...!!!!!!!!

MVH Lina
Svara med citat
  #9  
Gammal 2009-09-07, 18:27
rogga rogga är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2009
Inlägg: 12
Standard Sv: Kato stalos/Kalamaki

Hej,

Om man tar statsbussen (dom blåa bussarna) kostar en bussbiljett Kalamaki - Chania bara 1,3 Euro.

Bifogar en länk till bussbolaget med linjekarta, tidtabeller och priser.

http://www.chaniabus.gr/eng/index.html
Svara med citat
  #10  
Gammal 2009-09-07, 21:41
myssas avatar
myssa myssa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Kalix
Inlägg: 599
Standard Sv: Kato stalos/Kalamaki

Ett tips på en rock bar så är "Rock House" ett rätt kul ställe. Efter alla år är inget förändrat, Agis står fortfarande och "spelar på sina trummor" tyvärr inte alltid i bästa takten men han har massor av god musik, allt ni bara kan önska. I år hade priserna gått upp en del och tyvärr hade han inte den bästa personalen. Ligger i början av Platanias från Kalamaki sett. (Havssidan) På andra sidan gatan ligger Tropicana lite mer för de yngre. ....myssa...
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:20.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT