|
||||
|
||||
Har noterat
Har sett att det är så få som är inloggade och skriver i forumet numera. Någon som har en bra analys varför det är så. Beror det på att det finns många andra sidor eller bloggar om Grekland. Själv har jag ingen aning eftersom jag inte läser på så många sidor. Är det likadant på andra sidor eller bara här? Kanske har Grekland förlorat sin dragningskraft eller är det bara här?
Eva |
|
||||
|
||||
Sv: Har noterat
Gissar bara på eftersäsongsfenomen.
|
|
|||
|
|||
Jag tror att många är medlemmar på flera andra chat-forum såsom Facebook, Twitter mfl och då finns helt enkelt inte tid! Själv är jag "bara" med på Kalimera. Förutom min e-post så är det den enda sidan som loggas in dagligen. Här har jag många vänner och jag kollar runt och lär mig mycket om Grekland.....
Lissi |
|
||||
|
||||
Jag tror mest på eftersäsongsfenomenet som Inkfish också skriver om. I sommar har det varit första gången som jag inte har orkat läsa igenom allt som skrivs på forumet, det har alltså skrivits mycket mera än tidigare (eller så har jag omprioriterat men det tror jag inte) och då blir det också att det känns lugnare nu då det går tillbaka till normalnivån igen. De flesta som reser till Grekland läser säkert på en kort tid innan de ska åka även om vi är några entusiaster som sitter här dag ut och dag in året om.
Mvh Janérik |
|
|||
|
|||
Citat:
Lissi |
|
||||
|
||||
Jag tror de flesta har märkt det Gäller väl mej också förresten.
Mvh Janérik |
|
||||
|
||||
Kollar dagligen igenom "Mina" specialsidor men tror nod att just den här tiden är det faktiskt många som är i vårt underbara 2:a land!
/Kerstin |
|
|||
|
|||
Kanskje er det en kombinasjon av at færre har planlagt Hellasferie i nær framtid, samt at det finnes så mange fora?
Selv er jeg medlem av flere fora, men bare Kalimera + to til sjekkes ofte. Og da mener jeg ofte. Jeg tilbringer mye tid foran mac'en, og Kalimera blir en liten pustepause. Selv nå, sen fredagskveld etter ost + vin med venner, er jeg innom. Men jeg er sjelden logget på for lang tid av gangen. Det finnes vel også (minst) to typer medlemmer. De som trenger råd og tips om et reisemål, og de som har en dypere interesse for Hellas, og dermed gjerne diskuterer andre ting enn været på Karpathos, den beste restauranten i Chania og om det finnes ledige rom på Patmos i august. |
|
||||
|
||||
Stämmer det verkligen att det är färre som är inloggade och skriver? Är det inte helt enkelt så att det till viss del är andra än förr? Dvs som det alltid har varit. Det är ju naturligt att intresset för en sajt pendlar upp och mer genom åren.
|
|
||||
|
||||
Citat:
Den "djupare" användningen är roligast. Själv är jag alldelels för ytlig för att kunna bidra med mycket, men läser hungrigt allt som handlar om Hellas, då och nu, därborta och här framme. Grekland är en osannolik kombination av stränder och historia/kultur. Stränderna vinner i den kampen om inte en pithoin skjöls upp på stranden i gryningen. |
|
||||
|
||||
Citat:
Är inne varje dag, ibland flera gånger... men inte alltid inloggad... /Eva |
|
|||
|
|||
Jag brukar också vara inne och titta varje dag...utan inloggning
|
|
||||
|
||||
Citat:
Jag också , fast med inlogging |
|
||||
|
||||
Jag är fortfarande inne varje dag men dock kortare och kortare stunder
Tycker det är ganska dött på forumet mot vad det brukat vara...händer inte mycket som är värt att läsa eller svara på... Ja vad det beror på kan man ju bara spekulera i men jag tror Facebook är en orsak Malin |
|
||||
|
||||
"Jag bor inte här." Snarare på jobbet och i en mer konkret verklighet. Höstterminen har startat, vi målar och tapetserar om vardagsrummet, jag röjer undan buskar i trädgården som vuxit i alldeles för många år... Blir inte många inlägg skrivna eller lästa just nu.
Besöker regelbundet Kalimera och en annan sajt, söker ibland information på nätet (när är det eldningsvecka i Huddinge t.ex - det är vecka 42 och helgen innan!) och det räcker för mig. Jag har varken tid eller lust, just nu, att blogga, twittra (vad är det egentligen??), engagera mig på nätet. Nästa sommar känns väldigt avlägsen. Blir det något Grekland? Jag vet inte. Jag söker just nu information om stipendiepengar och kurser i Spanien. Nätet är ett arbetsredskap. Det är säkert så att intresset för Kalimera är säsongsbetonat, går upp när flest människor reser. Eller är det mer "dött" i höst än tidigare, ni som varit här länge? Aina |
|
||||
|
||||
Det är inte bara här det är "dött". Även det andra forum där jag brukar vara inne, är det stiltje. Kan tänka mig att det är mer fart på mer arbetsrelaterade forum. www.terminsstart.se till exempel, om det finns!
Aina |
|
||||
|
||||
Citat:
(ink ber en bön att inga twittrare hittat till kalimera) |
|
||||
|
||||
Citat:
Ingen ko på isen! Jag besöker Kalimera, FB, twitter, linkedin etc mer eller mindre dagligen. Om jag har ett liv? Jorå, på nätet! Nä, jag jobbar mycket med IT och sociala medier och har s a s en legitim orsak att "kalimera" på jobbet! Visst har även jag märkt att det är dösäsong på Kalimera, men det är övergående. Själv har jag haft min grekresa för i år och känner mig lite "greknöjd". Men det kommer la igång när höststormarna sätter in! Då sätter suget in...just nu planeras resan i mellandagarna. Blir nog en kanarieö. /Netwolf |
|
||||
|
||||
Citat:
Att Grekland förlorat sin dragningskraft vet jag inte, att det har varit färre turister i år är sant, men dragningskraften finns nog kvar, åtminstone om man ska gå efter statistiken på Kalimera, inget annat år har vi haft så många besökare. I juli 2008 hade Kalimera 77 696 unika besökare, i juli 2009 var det 89 865 unika, vilket är nytt rekord för en enskild månad. |
|
||||
|
||||
Tack för att du tog det på det sättet
|
|
|