Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Hälsningar > Hälsningar direkt från Grekland

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-10-26, 14:39
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: feb 2005
Standard Syndafloden?

Nu sitter jag pa internetcafe hos Takis, Peters van, i Chora pa Tinos,(jo Peter jag har halsat och har halsningar tillbaks! Han vantar Dig nasta sommar!)
Sen i lordags em sa har det varit skyfall, askvader , blandat med lite regn! Jisses, 48 timmars regn non stop. Men inte gor det mig det minsta inte... Jag har regnjacka och vandrar flera timmar i regnet tills jag blir alldeles plaskvat! Da gar jag och badar Jag har publik kan jag lugnt pasta!! Igar stannade fyra ilar pa vagen vid AG Fokias och de i bilarna kollade noga vad jag gjorde. Det gar nog rykten nu om en tossa som tar av sig alla vata klader och gar ut i vattnet och simmar.. Helt underbart!! De skulle prova!
Jag alskar Tinos denna tid pa aret , fargerna ar sa klara och regnet gor att det blir haftiga bilder och jag har sett sa mycket som det ar alldeles for varmt att se annars. Massor med spannande platser som jag aldrig sett i byn fast det ar fjarde gangen har nu! Detta hade jag aldrig trott att inte vadret har ett smack med en lyckad resa att gora. Jag tror att regnet haller i sig hela veckan men det ar helt ok for mig.....JAg far nog av solen pa sommaren. JAg laser, loser korsord, lyssnar pa musik och bara NJUTER!
Riitta, igar fick jag sakna en skrapa da vattnet forsade in fran balkongen. Avrinningen kunde inte ta emot allt vatten. Men en stor skurtrasa hittade jag bland Nikoletas skurgrejer sa det gick bra....
Jg sitter cafe och ater gott och just for att jag ar ensam sa far jag sa manga trevliga pratstunder pa knagglig grekiska som jag aldrig far nar Claes ar med...
Pa kvallarna traffar jag Nikoleta da hon har bett mig folja med till dotterns och sonens hotel Altana ett par ganger dar hon skoter telefonen om kvallarna sa de far lite ledigt. Dit kommer ocksa hennes grekiska vanner och jag hinner trana min grekiska. Roligt.

Nu ska jag ta ett glas vin har hos Takis och sitta och lasa Den siste greken, en helt fantastisik bok! rekommenderas!

KRAM till er alla fran en jatteglad och nojd Lissi- som ska fira pask har nasta ar!
Svara med citat
Gammal 2009-10-26, 14:42
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2004
Standard Sv: Syndafloden?

Lissi - du är helt fantastisk, bara så att du vet
Svara med citat
Gammal 2009-10-26, 14:44
Monica Ps avatar
Monica P Monica P är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2007

Vad det låter trevligt! Regn även här, åska och störtskurar med några solminuter emellan. Nere i stan kom de höga trottoarerna till användning igen, och vattnet i hamnen var brunt långt ut i bukten av allt slam som regnvattnet drar med sig. Folk är glada åt regnet.
Svara med citat
Gammal 2009-10-26, 14:50
Hellens avatar
Hellen Hellen är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2005

Härlig inställning!
Jag hade gärna suttit i regnet i Grekland en oktobervecka, har samma problem som du med semesteperioden, förutom att jag inte har några lov på hösten och våren

Önskar dig en fortsatt trevlig resa!
// Helén
Svara med citat
Gammal 2009-10-26, 15:21
Mysofixs avatar
Mysofix Mysofix är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2009

Det låter riktigt härligt. Själv skulle jag nog vara alldeles för fixerad vid att det ska vara sol i Grekland för att kunna njuta. Inser att jag har mycket att lära. Kanske kan jag träna mig på en påskresa. Förmodligen inte så solsäkert då.

Monica
Svara med citat
Gammal 2009-10-26, 15:29
Riittas avatar
Riitta Riitta är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2005

Så gott att du njuter av tillvaron trots regnet Heja skurtrasan
Hoppas i allafall att du hinner se solen också på din resa

Riitta
Svara med citat
Gammal 2009-10-26, 15:45
Athanasia Athanasia är inte uppkopplad

Hoppas också på att Du får se nån liten solglimt..men annars är det ju bara att göra som Du gör,,det bästa av situationen.Vädret kan man ju inte påverka.Ha det så bra.
Svara med citat
Gammal 2009-10-26, 16:36
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin

Det låter helt underbart Lissi! Fortsätt njut, oavsett väder.
Svara med citat
Gammal 2009-10-26, 21:24
Mariannes avatar
Marianne Marianne är inte uppkopplad

Kan tänka mig att havet känns skönt - de som sitter i bilarna och bara tittar förvånat skulle hoppa i och känna!

Tänk att ha en hel vecka för sig själv, förstår att du njuter, kopplar av och trivs. Lite solstrålar kommer det förhoppningsvis också in emellan och då njuter du säkert lite extra. Jag håller tummarna för flera solskenstimmar de kommande dagarna!
Svara med citat
Gammal 2009-10-26, 21:40
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2008

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
Sen i lordags em sa har det varit skyfall, askvader , blandat med lite regn! Jisses, 48 timmars regn non stop. Men inte gor det mig det minsta inte... Jag har regnjacka och vandrar flera timmar i regnet tills jag blir alldeles plaskvat! Da gar jag och badar Jag har publik kan jag lugnt pasta!! Igar stannade fyra ilar pa vagen vid AG Fokias och de i bilarna kollade noga vad jag gjorde. Det gar nog rykten nu om en tossa som tar av sig alla vata klader och gar ut i vattnet och simmar.. Helt underbart!! De skulle prova!
Häftigt Lissi!

Dels härligt att du trivs och uppskattar din resa trots det lite udda vädret, som uppenbarligen bidrar till en annorlunda upplevelse mot vad vi är vana vid i Grekland.

Dels beundrar jag också dina insatser när du trotsar elementen med bad o strandliv. Det blir spännande att ta del av de utlovade bilderna som ska övertyga mig om att Tinos visst har stränder som duger. Jag menar att är de OK för dig under dessa förutsättningar, så är det väl sjutton om det inte skulle vara bra nog åt mig i juni.

Ha en fortsatt trevlig tur!
/ Mats
Svara med citat
Gammal 2009-10-27, 08:22
Tobbe Ss avatar
Tobbe S Tobbe S är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2007

Hej Lissi,

Tråkigt med vädret för visst hade det varit bättre med regnfritt.
Möjligheterna med att välja aktiviteter ökar.
När vi var på Tinos för 1 månad sedan blåste det väldigt mycket, så vi valde att hyra bil istället för moppe.
Vi är övertygad att du mår bra på ditt kära Tinos, och hos Nikoleta är det alltid trevligt.

Tobbe
Svara med citat
Gammal 2009-10-27, 11:36
Frappes avatar
Frappe Frappe är inte uppkopplad

Ort: Norra Sthlm, Nea Makri/ Nea Pendeli Athens Grekland

Syndafloden, ett bra namn...när jag åkte hem i söndags och skulle ta mig till flygplatsen..oj oj fick köra i 40 på motorvägen det var som att köra igenom en flod...så fullt av vatten var det, samt blixtar som lyste upp himmlen..men som du säger man njuter ändå! Fortsätt ha det gott!

Camilla
Svara med citat
Gammal 2009-10-27, 20:32
Höstluffare Höstluffare är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2009

Härligt, Lissi! Jag tycker att det låter jättemysigt alltihop och håller med om att vädret inte är allt.. Det beror på vad man förväntat sig! Tinos var en fantastisk ö!

Hälsa Nikoleta från oss tre och ha en fortsatt härlig vecka!

/H
Svara med citat
Gammal 2009-10-28, 14:52
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Hej igen!

Idag, onsdag ,forsta hittills regnfria dagen Uppehall sen kl 10, dock med blast och mulet Men igar morse var det FAKTISKT 2, 5 timmar sol och da var jag forstas pa Ag Fokas och badade. Det har jag f o gjort varje dag utom i mandags da jag tog baten till Mykonos dar det om mojligt regnade annu mer an pa Tinos.
Jag strosade nastan ensam i granderna och fick sa vackra bilder..MEN for forsta gangen i mitt digtala kameraliv sa tryckte jag nog pa nan fel knapp i forvirringen idag nar jag skulle filma OXIdagsparaden, och kortet var fullt jag raderade tre bilder for att fa plats och sa helt plotsligt kan jag inte hitta en enda biLd pa kortet!!!! JAg har alltsa raderat ALLT! fattar ingenting
Jatteledsen javisst, men mest for att inte Claes far se alla haftiga regnbilder och alla bilder fran Mykonos dar han aldrig varit. Jag sjalv har ju alla bilder i hjartat! Att ta nagra NU kanns inte sa kul....Sa tyvarr, bilder blir det inga harifran Masse, men en liten info bok ska jag skicka dig!

I morgon gar baten tillbaks... Kanske seajet om det inte ar over 8 besfort. sen en overnattning i Luotsa innan flyg hem fredag i ottan

Jag har umgatts med Nikoleta varje kvall pa dotterns hotel Altana dar vi druckit te, kikat pa grekisk TV och PRATAT! JAg har redan bestamt att jag vill se Tinos pa varen ocksa..pasken ar prelbokad om jag kan for jobb.
Ett ar sakert....om jag vetat nar jag bokade resan att vadret skulle vara regn o skyfall sa gott som hela tiden sa hade jag kanske inte akt men AH sa glad jag ar att ha fatt denna harliga vecka..... en av de mysigaste resorna pa valdigt lange...Tyvarr har det dock inte gatt att vandra upp till Ktikados da stigar o vagar varit lite farliga.....jag har hallt mig pa asfalterat nar jag gatt.....

JAg ar glad att Du Hostluffare m fam hade en fin luff!!! Nikoleta halsar!!

Pa fredag kommer solen igen!! Nikoleta har aldrig pa 25 ar har pa Tinos varit med om ett sadant regn som nu sa det var kul att vara pa plats...
Nu ska jag njuta av sista kvallen har! Kram
Lissi
Svara med citat
Gammal 2009-10-28, 15:04
Aase Aase är inte uppkopplad

Hejsan
Har ar vi pa\ Kreta och har precis samma vader. Det regnar och regnar och sedan regnar det lite till. Problemet ar egentligen inte regnet i sig utan alla vata klader. De gar inte att torka for det ar sa fuktigt inne. Allt ar lite fuktigt nar man tar pa sig.
Igar hade vi dock en himla tur da vi gick Imbrosravinen i stralande sol. Helt fantastiskt.
Vi ater gott, dricker vin och ouzo samt laser/ DET AR UNDERBART!!!!

Hals Ase och Lasse
Svara med citat
Gammal 2009-10-28, 15:36
Arnes avatar
Arne Arne är inte uppkopplad

Men Lissi, om du ej har fortsatt att ta nya bilder på ditt minneskort, då går det oftast utmärkt att få bilderna tillbaka. Handla in ett nytt minneskort och spar det gamla så ska jag hjälpa dig få tillbaka dina raderade bilder.

Det finns utmärkt programvara för att lösa detta problem.

Arne
Svara med citat
Gammal 2009-10-28, 19:18
Abis avatar
Abi Abi är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2006

Citat:
Hej igen!
Pa fredag kommer solen igen!! Nikoleta har aldrig pa 25 ar har pa Tinos varit med om ett sadant regn som nu sa det var kul att vara pa plats...
Lissi
Det vill jag påstå är att ha rätt inställning.
Välkommen hem igen!

Abi
Svara med citat
Gammal 2009-10-28, 22:03
Masses avatar

Citat:
Hej igen!

Idag, onsdag ,forsta hittills regnfria dagen Uppehall sen kl 10, dock med blast och mulet Men igar morse var det FAKTISKT 2, 5 timmar sol och da var jag forstas pa Ag Fokas och badade.

Jatteledsen javisst, men mest for att inte Claes far se alla haftiga regnbilder och alla bilder fran Mykonos dar han aldrig varit. Jag sjalv har ju alla bilder i hjartat! Att ta nagra NU kanns inte sa kul....Sa tyvarr, bilder blir det inga harifran Masse, men en liten info bok ska jag skicka dig!

JAg har redan bestamt att jag vill se Tinos pa varen ocksa..pasken ar prelbokad om jag kan for jobb.
Ett ar sakert....om jag vetat nar jag bokade resan att vadret skulle vara regn o skyfall sa gott som hela tiden sa hade jag kanske inte akt men AH sa glad jag ar att ha fatt denna harliga vecka..... en av de mysigaste resorna pa valdigt lange...

Lissi
Lissi, du är fantastisk! Den känsla för Tinos som du utstrålar rakt genom allt regn gör ju bilder överflödiga. Jag ser fram emot din info-bok vare sig det är bilder eller ej. Får du dessutom till det med en påsk-resa så kan det ju bli en och annan bild då istället. Ha en skön avslutning på ditt Tinos-besök och en bra resa hem.

/ Mats
Svara med citat
Gammal 2009-11-16, 09:50
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin

Här finns bilder från Lissis resa. Ser ut som det regnade ibland.
Svara med citat
Gammal 2009-11-16, 10:46
Masses avatar

Häftiga bilder Lissi! De visar ju bl a att min fråga om förutsättningarna för strandliv och bad på Tinos har ett enkelt svar: Väljer man rätt årstid så behöver man inte ens ta sig till stranden. Det är bara att dra på sig badkläder och kliva rätt ut på gatan så får man sig ett rejält dopp. Kul med lite Tinos-glimtar. Tack.
/ Mats
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:56.