|
||||
|
||||
Frågebild 48 - Löst - Haradsberget i Norrbotten
Jahapp. Dax igen. Var är detta nurå?
|
|
||||
|
||||
Sv: Frågebild 48
Haparanda? /Katitzi
|
|
||||
|
||||
Vännäsby. Gamla bron över vindelälven strax innan Vindelälven når Umeälven ovanför Stornorrfors Kraftverk.
Arne |
|
||||
|
||||
Jag tror att bilden är tagen från Haradsberget. Det är i så fall tornet på Edefors kyrka man skymtar längst till höger i bild. Byn på andra sidan Luleälven heter väl Bodträskfors och Harads samhälle ligger till vänster utanför bilden, på den hitre sidan om älven.
Vi har ju en kalimera i Harads, Pia B så hon får väl säga vad hon tror, om hon tittar in. Själv har jag inte varit där i dagsljus på minst 20 år, så det är inte otroligt att jag har fel. |
|
||||
|
||||
Är böjd att hålla med Arne, Vännäsby, är dock ett antal år sedan jag var där uppe så minnet kan svikta....
|
|
||||
|
||||
Citat:
Grattis Elisabeth! /Netwolf |
|
||||
|
||||
Såg en rätt kul grej. Här nämner man sin födelseort och så visas födelseåret lämpligt nog!!
|
|
||||
|
||||
Citat:
Jag var väldigt osäker om jag gissade rätt, men att det var Norrbotten och troligen Luleälven var jag ganska säker på. Jämförde med eniro innan jag skrev och där syns landtungorna som går ut från ön. Kyrktornet gjorde också att jag trodde att det kunde vara där. Däremot kom jag inte ihåg om det är en sån bro där, men det är ju troligt, tänkte jag. För övrigt blir du hädanefter ett år yngre för varje inlägg du skriver |
|
|||
|
|||
Jag är inte så ofta på Kalimera just nu, men så intressant att få se en vy som jag sett hur många gånger som helst!
Jaså du är bodträskforsare. Född på fel sida av älven med andra ord ;-) |
|
||||
|
||||
Citat:
Citat:
/Netwolf |
|
|