|
||||
|
||||
Änder i Grekland
Hej alla Kalimeror!
Var i Grekland har ni träffat änder? Lägg gärna några bilder och skriv var ni sett ankor på öarna och på fastlandet? /Enigma |
|
||||
|
||||
Sv: Änder i Grekland
Jag har ingen bild
På bl.a Antiparos finns det ankor. // Helén |
|
||||
|
||||
Katapola på Amorgos. |
|
||||
|
||||
Nu ved jeg ikke, hvordan en and ser ud i Grækenland. Men med den lange hals de ænder har, er det så ikke en gås ?
|
|
||||
|
||||
Vilken fin bild, Janne! Man blir sugen att åka till Amorgos.
Enigma |
|
|||
|
|||
Änder finns här i vår flod i byn kommer tidigt på våren och stannar hela sommaren. På hösten försvinner de naturligtvis när jakten börjar. (De är smarta, vet att de ska akta sig)
Yvonne |
|
||||
|
||||
Här åt vi lunch i Chora på Andros, och studerade fåglarna i floden/ån i bakgrunden. Men jag tror snarare det är ankor än änder . Det ligger även en fin fotbollsplan intill, finaste jag har sett i Grekland . Abi |
|
||||
|
||||
I Agia Marina på Egina som vi besökt många gånger har vi trevliga and-minnen.
Varje gång vi är där brukar vi en kväll besöka en av tavernorna som ligger ända nere vid vattenkanten. I vattnet som kluckar intill oss, och här och var i gruset uppe bland borden, simmar/stultar det omkring ett gäng ankor. Lite småmysigt även om det innebär att man får se upp lite var man sätter fötterna. Extra kul är att vi också vid i stort sett varje vistelse på stranden stax intill, under dagtid när vi ligger och har det skönt i solen, ser ett gäng på fyra av de här änderna komma stultande längs strandkanten. Där kommer de, tre grå/vita anförda av en svart, stolt och oförskräkt spatserande. Vi har döpt dem till Black-Ingvars. Har tyvärr ingen bild på dem (endast i min förra mobil som jag missat att spara) men ska försöka fixa det vid nästa besök. Mats |
|
||||
|
||||
Hej på er
Änder från Egina 2006. Är det dom här du menar Masse? |
|
||||
|
||||
Citat:
Känner dock inte riktigt igen klippan, men om det är mellan kaj-platsen och stranden så är det där strax intill som tavernan ligger. Mats |
|
||||
|
||||
Citat:
Mats |
|
||||
|
||||
Jajamän det stämmer.
|
|
|||
|
|||
http://www.kalimera.nu/forums/pictur...pictureid=2960
Här är fler från Peloponessos....men jag säger också ankor och inte änder... Lissi |
|
||||
|
||||
Får väl lägga in bilden på sötnosarna fån Kokkari på Samos här också då! /Katitzi
|
|
|