Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta > Chaniakusten

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2010-01-15, 11:52
Maggan1 Maggan1 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2006
Ort: Helsingborg
Inlägg: 355
Standard Platanias

Hejsan

Ja då var det dags igen - fast vi inte skulle resa - och vi åker tillbaka till Kreta för att bara slappa en skön vecka - MEN är det någon som har erfarenhet av Jasmine Village eller hotell Rania i Platanias - lite osäker på vilket vi skall boka eftersom vi har pooltvång från sonen . Har fått fram från tidigare inlägg att Jasmine Village är helt OK men hittar inte något direkt om Rania. Någon som gått förbi ? Är poolen stor el liten ?

Tack på förhand

//Maggan
Svara med citat
  #2  
Gammal 2010-01-15, 16:08
Alexia1 Alexia1 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2
Standard Sv: Platanias

Hej!

Jasmine Village kan du titta via Sembos hemsida. För min del så tycker jag att Jasmine Village verkar trevligast.

Ska själv åka till Kreta i maj, längtar nästan ihjäl mej !!

Senast redigerad av Kalimera den 2010-01-15 klockan 16:38. Anledning: Otillåten länk (se regler under FAQ)
Svara med citat
  #3  
Gammal 2010-01-15, 17:20
Getty Getty är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Ort: Linköping
Inlägg: 400
Standard Sv: Platanias

När vi var på Kreta i somras pratade vi med en kille som jobbat på Jasmine Village men slutade på grund av problem på hotellet. Han sa att i lägenheterna som låg på bottenplan var det fruktansvärt fuktigt och luktade illa, så väldigt många gäster klagade, vilket gjorde att stämnngen inte var bar.

Däremot var det inget fel på lägenheterna som låg några våningar upp men eftersom han arbetade i receptionen fick han höra alla klagomål vilket inte kan ha varit så kul. Men får ni bara en lägenhet högt upp är det säkert bra. Själv har jag inte bott där, utan förlitar mig helt på vad killen som jobbat där sagt.

//Ingela
Svara med citat
  #4  
Gammal 2010-01-15, 18:32
cookie cookie är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2009
Inlägg: 28
Standard Sv: Platanias

Hej Getty

Jag bodde på Jasmine Village 2002 och hade rummet på bv. Jag var mycket nöjd. Vi hade utsikt mot poolen. Varken lukt eller fukt.

Cookie
Svara med citat
  #5  
Gammal 2010-01-15, 18:57
Getty Getty är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Ort: Linköping
Inlägg: 400
Standard Sv: Platanias

Jag ville bara berätta vad han sa till mig, och man vet ju inte vad som hänt de senaste åren i fråga om fukt och lukt. Jag vill inte smutskasta något hotell jag själv inte bott på, men han skulle nog inte berätta om det inte stämde.

//Ingela
Svara med citat
  #6  
Gammal 2010-01-19, 11:15
Maggan1 Maggan1 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2006
Ort: Helsingborg
Inlägg: 355
Standard Sv: Platanias

Tack för svar
Nu har vi bokat - fast på annat hotell när mannen fick vara med och ändra lite, så kan det gå ..he he...vi har bokat in oss på Blue Dome och ser nu att det är fullt den veckan vi ska åka, så då hade vi tur.
Tycker det ska bli skönt, förra året var vi i Turkiet. Där hade vi inte varit på väldigt många år, det var helt OK MEN man saknar den grekiska maten o gott vin o den grekiska atmosfären

Tack igen för svar och hoppas du får en skön semester Alexia.

//Maggan
Svara med citat
  #7  
Gammal 2010-01-19, 21:49
KarinL KarinL är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2006
Inlägg: 91
Standard Sv: Platanias

Hej!
Ett jättebra val att bo på Blue Dome. Jag/vi har bott på båda ställena + en massa andra hotell i Platanias. Blue Dome o Indigo Mare är de bästa tycker vi.
Ha en skön semester från oss som sviker Kreta i år och drar till Skiathos i augusti// Karin
Svara med citat
  #8  
Gammal 2010-01-20, 16:38
Mr Saganaki Mr Saganaki är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2006
Ort: värnamo
Inlägg: 28
Standard Sv: Platanias

rania är helt ok och jasmin village lika så! men min lilla favorit i området är hotell theo i agia marina!
Svara med citat
  #9  
Gammal 2010-01-25, 23:06
myssas avatar
myssa myssa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Kalix
Inlägg: 599
Standard Sv: Platanias

Hej på er...
Kolla upp Rebecca.
Jättemysigt och nära till stranden...
Myssa...
Svara med citat
  #10  
Gammal 2010-01-27, 11:25
assi67 assi67 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2008
Inlägg: 23
Standard Sv: Platanias

Bodde på jasmine village 2007, åkte med fritids resor då, det ingick frukost i rummet då. Jag var nöjd med hotellet, hadde med oss en 2åring och 4åring, polen är inte så stor men den dög bra åt oss.
Svara med citat
  #11  
Gammal 2010-02-04, 14:36
Lottis avatar
Lotti Lotti är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Inlägg: 234
Standard Sv: Platanias

Då blir ni säkerts nöjda, jag har bott där tre gånger ett toppenhotell.
Ha en riktigt trevlig resa
Lottie Tack för svar
Nu har vi bokat - fast på annat hotell när mannen fick vara med och ändra lite, så kan det gå ..he he...vi har bokat in oss på Blue Dome och ser nu att det är fullt den veckan vi ska åka, så då hade vi tur.
Tycker det ska bli skönt, förra året var vi i Turkiet. Där hade vi inte varit på väldigt många år, det var helt OK MEN man saknar den grekiska maten o gott vin o den grekiska atmosfären

Tack igen för svar och hoppas du får en skön semester Alexia.

//Maggan [/quote]
Svara med citat
  #12  
Gammal 2010-02-04, 18:50
Framking Framking är inte uppkopplad
 
Reg.datum: dec 2005
Inlägg: 19
Standard Sv: Platanias

Ser att ni redan bokat och det blir säkert kanonbra.
Vi bodde på Rania 2004 och var helnöjda. Ägarfamiljen - som var jättetrevlig - driver även restaurang i Platanias. Om det nu inte vore för att vi fastnat för Rethymnon skulle jag inte tveka att bo där igen.

Ha en bra resa!
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:21.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT