Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta > Chaniakusten

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2010-04-12, 20:03
Mozs avatar
Moz Moz är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2009
Ort: Västerås
Inlägg: 71
Standard Agia Marina nu i April

Hej

Skriver för svärföräldrars räkning. De ska åka till Kreta och Agia Marina nästa vecka och jag tänkte höra mig för här om bra tips på restauranger, utflykter osv. så här tidigt på säsongen. Är allting öppet (restauranger, mataffärer osv.)? Hur ser stränderna ut? Osv.

Tacksam för svar.

/Moz
Svara med citat
  #2  
Gammal 2010-04-12, 20:47
Kikhs avatar
Kikh Kikh är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2006
Ort: Kalithea, Chania
Inlägg: 1 371
Standard Sv: Agia Marina nu i April

Citat:
Ursprungligen postat av Moz Visa inlägg
Hej

Skriver för svärföräldrars räkning. De ska åka till Kreta och Agia Marina nästa vecka och jag tänkte höra mig för här om bra tips på restauranger, utflykter osv. så här tidigt på säsongen. Är allting öppet (restauranger, mataffärer osv.)? Hur ser stränderna ut? Osv.
Tacksam för svar. /Moz
Gör en sökning på Agia Marina så hittar ni allt som behövs. Jag, Nilam och många andra har "vänt ut och in" på byn vid flera tillfällen och det mesta väster om bensinstationen är intäckt

//Kikh
Svara med citat
  #3  
Gammal 2010-04-12, 20:58
nilams avatar
nilam nilam är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 2 216
Standard Sv: Agia Marina nu i April

Allt började öppna upp på allvar i AM under helgen men om det fortfarande skulle vara lite dött så är det full rulle borta i Platanias. Där öppnade i stort sett allt i lördags. Man går dit på 5-10 minuter beroende på var man bor.
Alla vanliga utflykter är nog igång utom Samaria och båtutflykterna.
Fina stränder förutom allra sista biten där Platanias börjar...sen blir de fina efter en bit igen.
Men som Kikh skriver, gör en sökning så får du veta det mesta

Malin
Svara med citat
  #4  
Gammal 2010-04-13, 10:00
Mozs avatar
Moz Moz är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2009
Ort: Västerås
Inlägg: 71
Standard Sv: Agia Marina nu i April

Tack så mycket!
Svara med citat
  #5  
Gammal 2010-04-13, 10:31
Desires Desires är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2010
Ort: Stockholms län
Inlägg: 31
Standard Sv: Agia Marina nu i April

Hej!
En utflykt som jag absolut tycker de INTE ska missa är att åka till den otroligt vackra lagunen Balos, som ligger några mil ifrån Agia Marina. Det bästa sättet att ta sig dit är att hyra bil, ställa den på parkeringen, sedan vandrar man först en liten bit på plan mark sedan på stigar nedför ett berg. INTE jättesvår vandring, man kan stanna utmed stigen och beundra utsikten om det blir för jobbigt! Men vi såg även familjer med barn vandra där så det är inte så svårt! När man kommer fram får man se en underbart vacker lagun med azurblått kristallklart vatten och kritvita sand-stränder och -öar som man kan vada ut till, otroligt vackert tyckte vi (var där i oktober -07)! Desires
Svara med citat
  #6  
Gammal 2010-04-13, 11:12
tessan65 tessan65 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Inlägg: 14
Standard Sv: Agia Marina nu i April

Har aldrig varit på Kreta så tidigt på året men den bästa resturangen heter Kaktus. Helt underbara kalv biffar med olika såser att välja till. Personalen är jätte trevlig, stället är outstanding enligt min mening.
Helt klart värt ett besök!
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:31.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT