Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Amorgos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2010-05-01, 12:00
leithy leithy är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2006
Inlägg: 1
Standard Båt Santorini-Amorgos-Santorini

Vi är ett sällskap som ska besöka Amorgos i sommar. Några åker båt från Pireus, andra flyger till Santorini för vidare transport till Katapola, Amorgos.
De flesta ska flyga hem från Santorini.
Detta innebär att vi behöver båt t o r Santorini-Amorgos. Som jag uppfattar det så är vi hänvisade till Sea Jets katamaran. Då börjar problemen, man kan inte få en e-ticket utan måste hämta ut biljetterna på kontor i Aten, vilket är svårt när man flyger till Santorini, alternativt att få dem skickade hem. Biljetterna kostar 35 euro + en avgift på 8 euro. Att få dem hemskickade kostar 29 euro. Bokningssystemet är också så begränsat att ska man åka olika avgångar får man betala 29 euro för varje bokning, det går inte att göra en gemensam beställning av alla biljetter.
Eftersom katamaranen är som ett flyplan antar jag att man måste boka biljett för att vara säker på plats - är det någon som har någon erfarenhet av detta? Känner något till något annat alternativ att ta sig Santorini-Katapola t o r? Stämmer mina erfarenheter av Sea Jets bokningssystem?
Vår spontana reaktion är att det inte är konstigt att Grekland har det svårt när bokning av båtbiljetter är så här svåra och dyra.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2010-05-01, 23:45
Janériks avatar
Janérik Janérik är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 2 087
Standard Sv: Båt Santorini-Amorgos-Santorini

Nu är det ju en väldig skillnad på när ni ska åka men jag tror inte att denna båt kommer att vara fylld om ni inte åker i absoluta högsäsong. Däremot kan den väl vara inställd på grund av lite hårt väder men då hjälper inte bokad biljett som man håller i handen. En alternativ färdväg är via Naxos men det vet ni säkert redan.

Mvh Janérik
Svara med citat
  #3  
Gammal 2010-05-04, 10:27
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 606
Standard Sv: Båt Santorini-Amorgos-Santorini

Håller med Janérik, åk via Naxos om ni inte vågar chansa på att katamaren är full eller ej. Från Naxos är det en baggis att ta sig till Amorgos.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:20.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT