Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Joniska öarna > Lefkas

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2006-01-27, 01:02
anninagirl anninagirl är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2006
Standard Sv: Var på Lefkas...

Hej!
Jag var på lefkas sommaren 2000, och jag bodde i nidri.
Jag rekomenderar nidri varmt de har god mat och många restauranger, och när jag var där hittade vi bara ett discotek men där fanns några små pubbar.De boende på ön var väldigt vänliga och serviceinriktade.
Bredvid hotellet jag bodde på (som jag tyvärr inte kommer ihåg namnet på) fanns en restaurang som serverade helt underbar mat,deras svärdfiskkottlett kan jag fortfarande drömma om. mums..

Jag åkte på några båtutflykter bla till kefalonia och fiskardo båda var väldigt fina utflykter. Tog även små turer på vespa då fick man chans att se lite mer gammal grekisk miljö.

Jag kommer åka dit igen utan tvekan..
Mvh annina
Svara med citat
Gammal 2006-02-16, 10:12
Grek_ságapo
Gäst

Jag ska dit i sommar...
Svara med citat
Gammal 2006-02-27, 15:17
anni anni är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2006

Jag var på Lefkas i september 2001. Blev jättekär i Agios Nikitas där vi tillbringade två veckor. Vi bodde på hotell Calypso, mycket välskött med den gladaste damen på ön som föreståndare.
Visst det var ett lugnt ställe, men det går ju att röra på sej. Ganska nära till den trevliga staden Lefkada och mycket nära till den ena vackra stranden efter den andra. I Nikitas fanns en charmig liten strand med härligt vatten. Familjärt, i stort sett samma människor varje dag på stranden.
Inget ställe för folk som gillar tingeltangel och hålligång, då ska man nog välja Nidri (där alla utflyktsbåtar utgår ifrån).

Detta var Annis synpunkter (har fler om så önskas).
Svara med citat
Gammal 2005-10-13, 12:58
Krukans avatar
Krukan Krukan är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Citat:
Ursprungligen postat av Anna Pernilla
Lefkas är ju min favoritö å jag har inga problem med att bo i Nidri.Badar dock aldrig i bystranden utan har alltid hyrt mig en scooter som jag åker till de fantastiska stränderna runt om på ön !Det är väl inte den mest genuinaste by jag varit i.Det finns en huvudgata med barer och souvenirbutiker,samt en strandpromenad med mera barer.Inga sådanna där söta små gränder eller "blåvita" hus.Men till sådanna ställen kan man göra utflykter till .Å du har som sagt både båtutflykter samt fordonsutflykter du kan göra.Mygg har jag heller aldrig sett skymten av under mina augustisemestrar där.Men de finns där har jag hört .Ön är så grön och vacker så jag tycker absolut du skall resa dit !
Håller helt ock hållet med föregående talare. Tyckte det var kanon att bo i Nidri, just för att det var så lätt att ta sig vidare. Men som sagt var det beror på vad man vill ha ut av sin semester och jag tillhör den rastlösa typen

//gunilla
Svara med citat
Gammal 2005-10-13, 13:16
POs avatar
PO PO är inte uppkopplad
Gäst

Apollo har kombinationsresor; ex.vis en vecka Lefkas, en i Parga.
Bussen tar mellan 1-1½ timme, jag skulle mkt väl kunna tänka mig detta.

//PO
Svara med citat
Gammal 2005-10-13, 20:53
Ivis avatar
Ivi Ivi är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av PO
Apollo har kombinationsresor; ex.vis en vecka Lefkas, en i Parga.
Bussen tar mellan 1-1½ timme, jag skulle mkt väl kunna tänka mig detta.

//PO
Gjorde just detta 1998. Eftersom jag inte hade vågat mig på flygstol och öluffning då, var det helt perfekt att kombinera två öar. Parga (med omnejd) skulle jag gärna resa till igen, och även till Lefkas, men då skulle jag nog bo någon annanstans än i Nidri. I sanningens namn måste jag ändå säga att i jämförelse med Agia Marina på Egina (dit vill jag ALDRIG mer igen) är Nidri en riktigt trevlig ort

Ivi
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:49.