|
|||
|
|||
Ö-luff för 1:a gången
Hej!
Jag och min man åker till Santorini den 26/6 och jag har den senaste veckan läst vad som skrivs på denna sida. Fantastiskt med så mycket info. på ett och samma ställe. Måste säga att jag ännu inte bestämt vilka öar som blir aktuella. Varje gång jag tror jag vet läser jag något nytt och ändrar mig. Om jag har förstått rätt räcker det med ca 3 öar på 14 dgr? Sen måste färjan gå denna rutt! Just nu står valet mellan Folegrandos-Milos-Sifnos alt. Naxos-Koufonissa-Amargos. Det som lockar är stränder och snorkling. Vi är i 50års ålder så häftigt uteliv är inget som lockar. Gärna vandringar och en tidig joggingrunda på morgonen. Ni som gjort detta förut är det bra val? För och nackdelar. Har också förstått att det går olika färjor mellan öarna. Säljs alla biljetter på samma ställe eller har varje bolag sitt eget försäljningställe Vore tacksam för alla tips som kan underlätta. Annika |
|
||||
|
||||
Sv: Ö-luff för 1:a gången
Citat:
Båda rutterna du nämner passar det ni önskar: stränder och snorkling. Amorgos har inte så många stränder, men snorklingen är suverän. Jag kan inte råda er vilken rutt ni ska välja, de är lika bra. Båtbiljetter köps i resebyråer, oftast säljer en och samma resebyrå biljetter till alla båtar, även om det finns undantag. |
|
||||
|
||||
Milos måste ni upptäcka! Båtturen runt ön, ÄR sevärd! Ingen PRO varning utan ett måste! Vandra på den ön, går också...
|
|
|||
|
|||
Resebyråerna som säljer båtbiljetterna finns de nära hamnarna? Öppettider?
Jag hade inte många funderingar....trodde jag. |
|
|||
|
|||
Fastnade för Milos då jag läste om båtturen Tror att jag läste desamma om Folegrandos. Känns skönt att ha detta framför sig med det midsommarväder som råder.
|
|
||||
|
||||
De finns i hamnarna, och kan även finnas i byarna, beroende på vilken ö ni är på. De har öppet nästan jämt.
|
|
||||
|
||||
Visst är det så, men det finns undantag. Lilla Anafi är ett sådant. Där är f ö bensinmackens öppetider; 18.00-19.00 Får en känsla av att samma snubbe har många olika funktioner på den ön... (charmigt var ordet)
|
|
|