Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #21  
Gammal 2010-07-22, 12:44
Gita Gita är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Järfälla
Inlägg: 1 429
Standard Sv: Problem med fötter!

Riktiga Crocs är bekväma, men deras stöd räcker inte åt mina fötter - det var just de som har "hasat omkring i" i sommar och fått ont... Därför utlyste jag tips om sandaler som har riktig fotbädd, som stödjer mer.

Två dagar i Scholl-tofflor har nu gjort att jag kan gå utan att oja mig. Men jag vill ha sandaler med remmar, de är ännu stadigare.

Crocs är bekväma och de kan tvättas, lämpliga för stranden! Och för trädgården, snabba att hoppa i och ur!
Svara med citat
  #22  
Gammal 2010-07-22, 12:46
yanniss avatar
yannis yannis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 4 809
Standard Sv: Problem med fötter!

Jag uppskattar Teva terra enormt. Använder bara dom samt äkta Crocks. Teva satt till och med på mig på fötterna vid min sons bröllop i Kina under långklänningen. Men jag har besvärliga fötter som sväller och värker och då är denna sandal perfekt.

Men,,, jag läste ett inlägg från Kalimera för ett par tre år sedan. Dom hade tvättat sina Teva i tvättmaskinen och sandalerna hade krymt förfärligt. Visst var det så Janne? Så tvätta sandalerna i kallvatten!

Birgitta
Svara med citat
  #23  
Gammal 2010-07-22, 19:10
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Problem med fötter!

Eva: jag har inte hallux valgus men jag tog på mina teva nu och det är nog risk för att remmen hamnar precis över knölen... Men prova i nån butik så får du se, remmen kan hamna lite längre ut på tårna också.

Gita: jag har fått avisering om att mina nya scholl har kommit. Jag har inga problem med varken rygg, höfter eller ben, men jag uppskattar ändå sköna skor. Och scholl är helt outstanding.


Det förra paret är flera år gammalt så jag hoppas passformen är likadan på de som görs idag, jag har köpt på nätet och kunde inte prova.
Svara med citat
  #24  
Gammal 2010-07-22, 19:54
karis avatar
kari kari är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 5 540
Standard Sv: Problem med fötter!

Jeg har i "alle år" vært veldig fornøyd med Ecco - og Green Comfortsandaler
Fordi vi har fått et nytt konsept på jobben, vi står (og går) hele dagen isteden for å sitte som vi gjorde før, har jeg skaffet meg et par MBT (Masai) sandaler, de er helt suverent bra
Føttene/bena kjennes like bra når arbeidsdagen er slutt, etter ca 8 timer, som de gjorde om morgenen

Arne min bedre halvdel) har hatt MBT sandaler et par-tre år nå og synes de er uunnværlige både hjemme og på ferie, han har dårlige knær og MBT-sko avlaster veldig
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:58.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT