Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Rhodos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2010-02-06, 21:33
skaanlj skaanlj är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 2
Standard Rhodos 22/8-10

Hej alla

Nu har vi bokat vår 3:e resa till Rhodos, den första avgick den 8/9 2001!?!, 3dagar innan WTC attackerna!!! sedan var vi där 2006 och så blir det nu i år.

Jag har lite funderingar ang. hyrbil, vill även denna gången hyra bil men under hela vistelsen (2 veckor) och undra om ni har några bra tips på hyrbilsföretag och om man skall boka innan man åker ner eller när man kommit ned?
Kollade med Ving då dom på sin telefonsvarare när man ringer till dom säger att dom har väldigt bra priser på hyrbilar men jag tyckte det lät ganska dyrt, ca. 1200 euro vill dom ha för 2 veckor.
Skall tilläggas att det gäller en "mindre" buss, en minst 6-sitsig bil!, sist vi hyrde fick vi en Fiat Doblo, den var 7-sitsig.
Sist hyrde vi dom dagarna vi behövde och jag tyckte verkligen inte att det var svårt att köra eller komma in i rytmen där, visst är det en hel del trafik men inte värre än i vissa städer i Sverige!!

Även tips på sådant som man bör/skall se när man har tillgång till bil tages tacksamt emot!
Sist var vi bla. till Prasonisi, Lindos, Fjärilsdalen och Seven Springs.
Man som sagt FLER tips mottages tacksamt!

2006 gjorde vi också en båttur till Symi, det var kul, undrar även om någon tagit båten till Kalymnos från Rhodos och om det är något man kan göra som en 1-dags utflykt eller om det krävs flera dagar, jag och min fru har varit där en gång tidigare när vi tog en kombinationsresa till Kalymnos/Kos, en vecka vardera, skulle vara kul att se Kalymnos igen.
Även att återigen få se Vathi dit vi färdades på moped GENOM soptipen!!!

/ Andreas med Familj (Fru, Dotter 11, Son 9)
Svara med citat
  #2  
Gammal 2010-02-12, 09:09
Fjonks avatar
Fjonk Fjonk är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Ort: Värmdö
Inlägg: 67
Standard Sv: Rhodos 22/8-10

Kolla in Galaxy rent a car där brukar vi hyra och dom är bra.
Annars har de flesta hotell egen uthyrning och priset är ungefär densamma (min erfarenhet)

Vad ska man då se och göra? Bada i Kalithea naturligtvis Kolla när de skördar vindruvor runt Embonas (det görs i slutet av aug, början på sept), Monte Smith, Faliraki Waterpark är kul för barnen, Lindos (även om man inte vill gå upp på akropolis är det underbart vackert att se byn i mörker...)

Jag är dålig på reglerna här men lägger en länk till min Rhodosblogg. http://kockis.wordpress.com/ Kanske kan ni hitta nåt intressant där.

Trevlig Resa (vi åker oxå ner den 22/8)

Senast redigerad av Fjonk den 2010-02-12 klockan 10:00.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2010-08-09, 15:55
skaanlj skaanlj är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 2
Standard Sv: Rhodos 22/8-10

Nu är det nära, vi har bokat hyrbil för hela semestern så är det något ni vill jag skall kolla upp, skriv det gärna här så skall jag se om jag kan hjälpa till!

/ Andreas
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:49.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT