|
||||
|
||||
Olivplockar resa
Hej
Åker till Loutraki-Perachora 18/11-28/11 för att plocka oliver i år igen. Det var en härlig upplevelse förra året god mat, dryck som serveras ur div flaskor , varmt om dagarna (kallt som bara den på nätterna)för att inte tala om "medarbetarna". Längtar redan ner och efter dunken med olivolja som kommer hem i december. Funderar på att ta ett dopp i havet i år om jag vågar. Lolis |
|
||||
|
||||
Sv: Olivplockar resa
Då åker vi och plockar oliver samtidigt.Jag åker 13-28/11
Det skall bli spännande och få uppleva detta Riitta |
|
|||
|
|||
Så härligt!! Nästa år i november räknar jag med att plocka oliver på Tinos...sonderade terrängen nu i september och ska planera färdigt i april
I så fall ännu en Greklandsdröm som går i uppfyllelse! Lissi |
|
||||
|
||||
Låter underbart, trevlg resa och god skörd! Vi har en framtidsdröm/plan om olivplock i Elafonissi med Glykeriafamiljen! Grekland är ju sååå underbart off season
|
|
||||
|
||||
Visst är det skönt att komma ner off season.
Det är klart man får jobba under dagarna från runt halv nio till ca kl fem. Det gäller att göra drömmarna till verklighet. Lolis |
|
|||
|
|||
Vad betalar de för timlön? Får man andra förmåner (bostad, mat). Kunde vara bra alternativ för höstresan, jobba åt sig semesterpengarna på plats.
|
|
||||
|
||||
Jeg tror du får fornøjelsen Men hvad ved jeg ?
|
|
||||
|
||||
Lön= nöjet och mat&dricka , kanske logi i alla fall här hos oss
plus olja förstås |
|
|||
|
|||
|
|
||||
|
||||
Hej
Lönen är en 18 litersdunk med underbar olivolja, god mat & dryck och husrum samt att få vara tillsammans med med dessa ljuvliga Greker. Får betala flyg och tåg men vad gör det när man bara får njuta av livet. Ålands Tapsa det är bara att hänga på Lolis |
|
||||
|
||||
Citat:
Vi plockar våra mat oliver nu i slutet av oktober och olje oliverna först i mellandagarna. Ha en underbar resa |
|
||||
|
||||
Citat:
Nyfikna hälsningar zakka |
|
||||
|
||||
Det är bara att höra av sig när suget känns för stort .
Det är skönt att bara vara där bland olivträden, kratta oliver och besöket på olivpressen törs jag inte skriva om här . Vin & sallad .. Lolis |
|
||||
|
||||
Lika bra att du inget berättar... Då tar det väl överhand helt...
mvh zakka |
|
|