|
||||
|
||||
Viking Hellas
Är det någon här som har rest med Viking Hellas, de flyger direkt till Aten. Bra priser!
|
|
||||
|
||||
Sv: Viking Hellas
Viking Airlines licens återkallas
Publicerat 2010-10-19 15:17 Flygbolaget Viking Airlines operativa licens återkallas tillfälligt till och med den 31 mars nästa år, enligt Transportstyrelsen. Det innebär att bolaget fram till dess inte får fortsätta med kommersiella flygningar. Det är flygbolagets ekonomiska situation som ligger till grund för beslutet. Viking Airlines, som bland annat flyger från Arlanda till Irak, uppger att ingen riskerar att bli strandsatt. De planerade flygningarna ska genomföras av annat flygbolag. Notisen är från DN 19/10, Märk dock att jag inte vet om Viking airlines är liktydigt med Viking Hellas och eventuella flygningar till Grekland. Lars |
|
||||
|
||||
Detta är lurendrejeri i den högre skolan. Man byter namn och registreringsnummer och kan på så sätt undkomma luftfartsmyndigheternas embargo på Viking Airlines...
Men samma personer i styrelsen... http://www.flyviking.gr/FlyVikingGr2/ Här kunna den intresserade skåda upplägget i all sin tafflighet. Arne |
|
|||
|
|||
Viking Airline är gamla Air Olympic som lurade en massa resenärer 2002 (tror jag att det var). Jag var en av dessa. Det började med att vi skulle resa direkt Stockholm-Athen, men mellanlandade i Tessaloniki. Väl där så står vi på flygplatsen i 1,5 timme innan vi lyfter. När vi är på väg upp så kommer en matvagn dundrande genom planet. Ifall personalen glömt att sätta fast den eller om den lossnat vet jag inte. Personalen såg dock rejält nervösa ut. Pga mellanlandningen som dom inte informerat om, så missade vi vår båt (vi hade köpt biljetter genom Air olympic).
Efter en obudjeterad natt i Athen och nya färjebiljetter, så kommer vi iallafall till Sifnos och stannar där i 2 veckor. Under tiden får Air Olympic flygförbud. När vi ska hem kommer vi till flygplasten och får ingen information annat än att det inte går något flyg och vi får ta oss hem bäst vi vill. Väl hemma går vi till deras kontor i Stockholm och lämnar in krav på pengar för båtbiljetter, hotellnatt samt flyget hem. Några dagar senare länsar ägarna kontot på X antal miljoner och sticker. Air Olympic har sedan dess försökt att återuppta sina skumraskaffärer. Först i namnet Air Olympic,s edan genom Viking Airlines. Det är samma skurkar som står bakom båda bolagen. Även om ärkeskurken är borta (njuter väl fortfarande av oss lurade resenärers pengar) så är det samma namn bakom båda lurendrejeriföretagen. Slutsats: ÅK ALDRIG MED VIKING AIRLINES!!! |
|
|