Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna > Thassos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2010-07-23, 22:35
Lena Chs avatar
Lena Ch Lena Ch är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2010
Ort: Jönköping
Inlägg: 37
Standard Skala Marion

Jag träffade en väldigt trevlig grekisk man som bott i Sverige i 20 år men som vuxit upp i det lilla fiskeläget Skala Marion på Thassos. Han hade kvar sitt hus där och väntade sina barn och barnbarn på besök snart. Han hade jobbat på ett varv i Göteborg. Tyvärr fick jag aldrig reda på hans namn. Finns det någon som vet vem han är? Bor alltså i Göteborg när han inte är tillbaka i Skala Marion. Han bjöd oss att komma tillbaka, men vi hade tyvärr inte möjlighet. Det var roligt att träffa svenskar tyckte han. Hade varit väldigt intressant att prata mer med honom.
Skala Marion var ett väldigt mysigt fiskeläge med en liten strand och knappast några turister, tror jag.

Lena
Svara med citat
  #2  
Gammal 2010-07-24, 14:23
jo-hannes avatar
jo-hanne jo-hanne är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2005
Ort: Varberg
Inlägg: 21
Standard Sv: Skala Marion

Hej Lena!

Vad roligt Lena. Vi har nog träffat på samma man .

Vi var på Thassos 2008 och stannade till i den lilla byn Skala Marion. Vi satt oss ner på ett Café pratade och beundrade den lilla byn. På stället brevid satt ett gäng karar och drakk kaffe. En av dem kom bort och det var nog samma man som du träffade. Han höll då på at renovera sitt hus och hade barnen på besök. Han bodde i Göteborg - men jag kommer inte ihåg hans namn. Men vi hade ett trevligt samtal och som du säger var han glad över att få träffa svenskar där i byn. Han ville gärna att vi skulle komma tillbaka en kväll - men det blev tyvärr aldrig så. Håller med deg om att byn var mysig och hade en mkt lugn stämning. Hitta några kort från byn.







Johanne
Svara med citat
  #3  
Gammal 2010-07-25, 12:05
Lena Chs avatar
Lena Ch Lena Ch är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2010
Ort: Jönköping
Inlägg: 37
Standard Sv: Skala Marion

Vad kul! Det är nog samme trevlige man vi träffat!
Ja, den lilla byn var verkligen mysig. Min kompis och jag hörde ett gäng greker sjunga på en taverna vid kajen. slog oss ner och tog en Frappe. De glada grekerna sjöng vers efter vers, sång efter sång. Vi frågade servitrisen om de hade kalas, men nej, de var bara glada!
Efter en stund började 2 äldre män att dansa mellan borden. Jag pekade på min kamera och fick nickande till svar. Glad att jag vågade fota! Efter en stund var det kvinnornas tur att dansa. Två tanter kom till oss, tog oss i handen och bjöd oss vara med i dansen!! Jätte roligt! De var så goa alla tanterna! Vilken härlig stund! Ett minne för livet.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2010-07-25, 12:09
Lena Chs avatar
Lena Ch Lena Ch är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2010
Ort: Jönköping
Inlägg: 37
Standard Sv: Skala Marion

Kul att du hade bilder därifrån Johanne! Det var på tavernan med vita parasoll som vi fick dansa, tror jag. Jag har också bilder men är så dålig på att greja med dem, att få det att funka här. Ska se om jag lyckas en annan dag. / Lena
Svara med citat
  #5  
Gammal 2011-04-13, 12:03
eleni79 eleni79 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 1
Standard Sv: Skala Marion

Det måste ha varit min pappa som ni har träffat. Dimos/Dimitrios heter han. Han är väldigt social och älskar att träffa nya människor.Om det är han och ni vill ha kontakt med honom så kan ni skriva här igen. Så fixar jag det.
Kanske lite sent att svara på inläggen nu men jag testar.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:09.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT