|
|||
|
|||
Hotelljakten fortsätter - Akis?
Fortsätter min jakt på hotell. Villa perivoli gör mig lite osäker.
Tänkte höra ifall någon bott eller vet något om Akis? (Apollo) Det ligger i utkankten, åt Lichnoshållet. Har läst en massa (mest engelska) recensioner där hotellet prisas (bortsett från en sträng ägare med mycket regler, vilket inte stör mig). Är mest nyfiken på läget? Hur lång tid tar det till strand/stad? Backigt? Bodde förra året på hotell Margaritis men kan inte riktigt påminna mig om ifall vi rörde oss "uppe" i området där Akis finns. Hur skulle ni jämföra läget med ex. Lemon Tree? (som vi också tittar lite smått på) Vilket är att föredra just när det gäller läget? Vi tycker om när det är ganska lugnt. Just nu är jag så osäker att det känns som om jag inte ens varit i Parga tidigare, vet inte vart vi vandrade runt egentligen Hoppas någon kan hjälpa mig! |
|
|||
|
|||
Sv: Hotelljakten fortsätter - Akis?
Hej,
Bodde på Lemon Tree förra året i början av september. Tycker att läget på detta hotell är jättebra. Visst, det är 10 min promenad till Valtos Beach men det är helt OK. Bara några minuter att ta sig ner till centrum av Parga men ändå inte "mitt i smeten". Standarden på hotellet är helt OK. Det är ju en lite mindre och familjär anläggning med hyfsad standard med grekiska mått mätt. /T |
|
||||
|
||||
Sv: Hotelljakten fortsätter - Akis?
Citat:
Om man jämför med exempelvis Lemon Tree så ligger Akis en bit från parga, både stranden och hamnen är en bit att gå, men ändå inte så fasligt långt. Visst ligger hotellet en bit upp, det lutar lite, men hotellet ligger bara 60-70 m från vägen, så lutningen hinner knappt märkas. Lemon Tree är jättefint, även om stora vägen går utanför så märks inte trafiken, det är väldigt inhängnat och bra för barnfamiljer. Ägarna är trevliga, och rummen har vanlig standard, med lite grekiskt stuk. Annars finns villa Andreas, som ligger en bit från hamnen om man passerar piso krioneri beach, som är ett fint och fräscht hotell. Personalen är mycket gästvänlig och det är stora rum och stor balkong. En liten bit att gå, men det är ett lugnt och skönt område, och det finns mycket att titta på längs vägen. Hoppas tipsen hjälpte! /Diana |
|
|