|
||||
|
||||
Sv: Min lägenhet
Så fint!
|
|
||||
|
||||
Citat:
Mitt hus ligger på samma sida som Bio. Om du står utanför Bio med gamla stan i ryggen, så går du rakt fram o kommer till korsningen av den väg som kommer från stranden o då har du Porto Rethymno till vänster och supermarketen på vänster sida på andra sidan den korsande vägen, alltså mittemot Porto Rethymno. Fortsätt över den korsande vägen och gå tills du kommer till nr 7..ca 100m. Om du tittar till vänster där så har du Hotell Theo på andra sidan gatan, men den syns inte från där du står utanför nr 7..framme! Kolla även på Google map och sök efter Machis/Maxis Potamon 7 |
|
||||
|
||||
|
|
||||
|
||||
Så trivsamt det ser utPerfekt storlek för en person, man kan inte börja samla massa onödiga prylar heller när man inte får plats Förstår att du har det bra
Riitta |
|
||||
|
||||
Ser trevligt och "inboat" ut
|
|
||||
|
||||
Grattis till toppenboende Yanna!
Inte svårt att gissa att du kommer att trivas här. Mats |
|
|||
|
|||
Du är ett mirakel när det gäller ekonomi. Jag är mycket nöjd sedan jag lyckats hålla en budget på 30 € per dag, men igår lördag kväll överskred jag lite, här i Chania.
Det är ändå 5 - 10 gånger mer än din budget. Dyrast i inköp är feta-osten, men grekiska sallad är en stapelföda, den kostar 1-2 euro per dag. Citat:
|
|
|||
|
|||
Jättefint,,kanske får se den live snart
|
|
||||
|
||||
Ja, Athanasia, vi åker ju ner samtidigt. Ni får ta en dag/kväll med Yanna i början av semestern. Sedan är det vår tur. Vi kommer till Rethymno troligen den 21 juni, när vi gjort rundturen på södra Kreta Och då har ni redan åkt hem.
Birgitta. |
|
||||
|
||||
Citat:
|
|
||||
|
||||
Jag ser fram mot att få träffa både dig och Athanasia, Birgitta!
|
|
|||
|
|||
Tack Yanna för ditt svar. Jag tyckte att jag kände igen muren som man ser på någon av bilderna. Sedan trodde jag att det var hotell Bio som man såg en del av en balkong. Nåt i ljusblått. Då bor du ju nära Supermerakten. Har den varit öppen nu i vinter eller är det bara på sommmaren som den har öppet?
Vi brukar handla där och på Inka lite längre upp, samt på bageriet förstås. Nu är jag ganska säker på att jag vet var du bor. Skulle gärna bo i det området själv om jag bodde i Rethymno. Här har vi 23 grader idag det är faktiskt varmt. Men jag får ta det lugnt för jag har varit förkyld i förra veckan. Men lite utearbete blir det ändå med rabatter och sånt. Ni verkar ha fint väder idag ser att folk är på stranden. Härligt. Längtar men får tåla mig än några månader. |
|
|||
|
|||
Hejsan Hej
H Ä R L I G T ! ! ! Hoppas & önskar att jag kan leva lika passionerat som du när jag ska passionera mig Ha det bäst ! //Maggan |
|
||||
|
||||
Grattis till din lägenhet, verkar trivsam och fräsch.
|
|
||||
|
||||
Ser jättefint ut, Yanna!
Jag sätter upp din blogg i min lista över alla bloggar på svenska skrivna från Grekland! Hej Svejs! |
|
||||
|
||||
Jag har haft förmånen att se lägenheten "live" och kan intyga att den är både fin och mysig! Du har verkligen lyckats få ut det bästa av den, Yanna! Och balkongen har blivit som en liten oas med alla växterna, helt underbar!
//Ingegerd |
|
||||
|
||||
Jag är ofta inne på Kalimera och läser, men är urusel på att logga in och kommentera men nu ska det bli av
Vill bara säja att det är jätteroligt att läsa om allt som du skriver! Och din lägenhet är verkligen superfin Greker är alltid så gästvänliga så jag tog för givet att dina grannar är trevliga Har själv haft tankar på att flytta ner men vi får se hur det blir med det Ha det nu så bra o ha en riktigt härlig sommar! Hej svejs från Jane |
|
||||
|
||||
Så fint du har det!
// Helén |
|
|