|
|||
|
|||
Vädret på Kefalonia maj 2011
Hjälp mig!Kan vädret faktiskt bli så dåligt nästa vecka på Kefalonia som yr.nu utlovar?Någon regnskur är ju okej men spöregn alla dagar? Vad tror Kefalonia experterna?
|
|
||||
|
||||
Sv: Vädret på Kefalonia maj 2011
Citat:
PANAKAKIS |
|
|||
|
|||
Okej,jag såg bara en massa regndroppar och mörka moln,det räckte för mig. Får hoppas på mycket sol och nattliga skurar då Har aldrig varit på Kefalonia och vill verkligen hinna se ön utan att måsta göra det i regn och rusk!
Tack för ditt svar! |
|
|||
|
|||
Av nån anledning så verkar yr inte klara av att spå vädret runt medelhavet. Temperaturerna är nästan alltid konstiga, dom använder sig kanske av någon medeltemperatur av nåt slag. Den som jag tycker är bäst, är densamma som Kalimera använder sig av, Weather Underground. Länken till Kefalonia är här http://www.wunderground.com/global/stations/16685.html den är roligare att titta på än yr
Ha nu en härlig resa och njut av vädret, vad det nu än blir! |
|
|||
|
|||
Citat:
Det blir det väder det blir och jag kommer inte att kolla innan fler gånger, för greklandsresorna blir alltid fantastiska OAVSETT vädret! Kefalonias vackra grönska beror ju på att ön får mycket regn i april och maj, men hoppas ni får lite sol också för ön är otroligt vacker! Trevlig resa Lissi |
|
|||
|
|||
Hej
var på Lekada och Kefalonia förra året. Vi åkte i juni typ runt den 20 och de första 4 dagarna var det kallt, regnade och blåste. Vi som alltid varit i Dodekaneserna blev vädigt förvånade och hade inte riktigt med oss kläder. Åse |
|
|||
|
|||
Okej,verkar som om man får leva i ovisshet bara tills man verkligen är där Var på Samos samma tid för två år sedan,och i Rhodos i början av maj förra året,båda gångerna hade vi bra väder.Tack för tips och svar!Håller tummarna nu bara
|
|
|||
|
|||
Citat:
Men OM man nu är nyfiken på vädret så har jag tyckt att denna http://www.poseidon.hcmr.gr/weather_...php?area_id=gr är otroligt bra. Den spår inte så många dagar framåt men å andra sidan så brukar den vara bra. Nu kan det ju vara så att "den" har haft tur dom gånger jag kollat Välj först vad du vill se, vind, temperatur, moln, regn eller tryck. Sen vilken tid du är intresserad av. Längst ner i tidsmenyn finns en "animate" den brukar jag kolla på |
|
|