Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Hälsningar > Hej då, nu åker vi

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2011-07-03, 20:15
Hellens avatar
Hellen Hellen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Inlägg: 4 604
Standard Skall testa ospec.

För första gången i min historia skall jag testa att resa ospecificerat.
Det känns kul att inte ha en susning om var man skall bo och ändå till skillnad mot att åka med obokat boende ändå veta att boendet är klart
Vi fegade lite vid bokningen och valde dusch och toa på rummet som minimikrav, skall som sagt bli kul att se var vi hamnar
// Helén
Svara med citat
  #2  
Gammal 2011-07-03, 21:34
Mariannes avatar
Marianne Marianne är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Danmark
Inlägg: 2 498
Standard Sv: Skall testa ospec.

Det blir nog bra, Hellen!

Vi har åkt ospec. ett antal gånger, i höstas fick vi 5-stjärnigt och nu senast 4-stjärnigt, andra gånger har vi fått fina ställen, nya ställen, bra hotell med pool osv. osv.

Bara en enda gång har vi fått ett ställe som vi absolut inte ville bo på i 14 dagar. Får man ett sådant ställe, där man vet att man inte kommer att trivas, då är det viktigt att kunna bestämma sig för att hitta boende på egen hand - ta en del av fickpengarna helt enkelt och droppa hyrbil, utflykter eller vad man nu är villig att offra för att bo bättre.

Oftast får man dock ett fint boende till priset, och man kan ju alltid välja att åka iväg på några dagars utflykt inkl. övernattning på egen hand.

Spänd på att höra dina erfarenheter!

Kalo taxidi! Trevlig resa!
Svara med citat
  #3  
Gammal 2011-07-03, 21:35
Uffex Uffex är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 11
Standard Sv: Skall testa ospec.

Kul, blir spännande med rapport sedan då=) Själv testar vi att bara köpa flygresa o boka hotell själva, känns onekligen lite pirrigt! Allt ser ju snyggt ut på datorn...
Svara med citat
  #4  
Gammal 2011-07-03, 21:40
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Skall testa ospec.

Ha en riktigt bra resa. Antar att det är till Grekland ni ska.

Eva
Svara med citat
  #5  
Gammal 2011-07-03, 21:46
Hellens avatar
Hellen Hellen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Inlägg: 4 604
Standard Sv: Skall testa ospec.

Ja det blir Grekland och skulle vi nu hamna i på ett absolut obeboligt ställe så vet vi ju hur man ordnar boende. Oavsett var vi hamnar så tror jag att vi väljer att bo på annat ställe några dagar, det är det jag sett som fördel med att öluffa tidigare. Det blir Karpathos denna gången
// Helén
Svara med citat
  #6  
Gammal 2011-07-03, 21:59
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Skall testa ospec.

Häftigt!!! Ha det gott och hälsa karinafp!

Lissi
Svara med citat
  #7  
Gammal 2011-07-03, 22:07
Hellens avatar
Hellen Hellen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Inlägg: 4 604
Standard Sv: Skall testa ospec.

Jag skall hälsa
Svara med citat
  #8  
Gammal 2011-07-03, 22:12
Riittas avatar
Riitta Riitta är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Uddevalla
Inlägg: 5 614
Standard Sv: Skall testa ospec.

Karin kommer och fixa så ni inte missar dom viktigaste ställerna

Riitta
Svara med citat
  #9  
Gammal 2011-07-03, 22:14
Hellens avatar
Hellen Hellen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Inlägg: 4 604
Standard Sv: Skall testa ospec.

Citat:
Ursprungligen postat av Riitta Visa inlägg
Karin kommer och fixa så ni inte missar dom viktigaste ställerna

Riitta

Det låter bra det
Svara med citat
  #10  
Gammal 2011-07-03, 23:59
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Kristianstad
Inlägg: 5 363
Standard Sv: Skall testa ospec.

Citat:
Ursprungligen postat av Hellen Visa inlägg
För första gången i min historia skall jag testa att resa ospecificerat.
Det känns kul att inte ha en susning om var man skall bo och ändå till skillnad mot att åka med obokat boende ändå veta att boendet är klart
Vi fegade lite vid bokningen och valde dusch och toa på rummet som minimikrav, skall som sagt bli kul att se var vi hamnar
// Helén
Tycker också att det ska bli kul att se var ni hamnar. Vi har vid vissa tillfällen nappat på prisvärda "ospecificerade" restresor och alltid blivit åtminstone "nöjda" med boendet, och ibland t o m "mycket nöjda".

Något som jag blivit misstänksam mot på senare år är det frivilliga tillägg som vissa charterbolag kör med för att få garanterat egen dusch och toalett. Är det bara ett sätt att bättra på intäkten något eftersom de flesta inte vågar chansa, eller finns det numera en reell risk att bli utan egen dusch/toa? Ni är säkert inte de enda som "fegat". Finns det någon här på forumet som chansat och åkt dit????

Det som däremot ibland hindrat oss från att välja ospecat är när det på vissa resmål finns ett antal olika bostadsorter som kan komma ifråga, och vi vi av någon anledning endera absolut vill eller absolut inte vill hamna på en viss ort. Det kan vara ganska stor skillnad på att hamna på t ex en huvudort och att hamna i en pytteliten by som ligger ganska långt därifrån. Det ena behöver ju inte alls vara sämre än det andra, men det är en smakfråga och ofta föredrar man det ena. Men på många resmål spelar det mindre roll. Visst är det kul, spännande och ofta prisvärt att resa ospecat. I Grekland har vi fyndat bl a i Rethymnon och på Korfu.

Kul att ni valt Karpathos. Det blir säkert toppen. Riv inte hela stan bara, utan spara lite tills vi kommer i september! Ska bli intressant att få lite rapport när ni kommer hem.

Trevlig resa!
Mats
Svara med citat
  #11  
Gammal 2011-07-04, 08:20
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Skall testa ospec.

Karpathos är en fin ö men som ni säkert vet är Pigadias stränder ingen höjdare. Jag har bott där tre veckor en augustimånad men bada gjorde vi nästan alltid vid andra stränder. I jämförelse med många andra ställen jag besökt är Pigadia en av de fulare byarna men den har sin charm med trevliga människor.

Eva
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:49.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT