|
|||
|
|||
Rafinabussen
Nån som vet när bussarna från flygplatsen till Rafina börjar gå en lördagmorgon i september? (KTEL-länken på flygplatsens hemsida är ju rena grekiskan...)
|
|
||||
|
||||
Sv: Rafinabussen
04,50 går den första
|
|
||||
|
||||
Med alla möjliga förbehåll så är det här de tider jag hittat, 7 dagar i veckan, måndag-söndag:
Αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος - Ραφήνα Flygplatsen - Rafina 4:50 5:30 6:10 7:15 8:15 10:15 11:15 12:15 13:15 14:20 15:20 16:15 17:15 18:00 19:30 20:40 22:15 Alltså ca en gång i timmen. |
|
|||
|
|||
Tack så jättemycket båda två för den infon!
|
|
||||
|
||||
Marianne var snällare, jag svarade bara på din fråga
|
|
|||
|
|||
...och även jag fick ju svar.....TACK! Ska ta bussen 13.15 den 18 september
Den bussen bara MÅSTE jag hinna för annars missar jag båten 14.45 ut till Tinos och måste vänta ända till 19.35 annars..Jag vill ju vara framme vid 17!! Mitt plan landar 12.30 så med bara handbagage och inga förseningar är det ju lugnt! Lissi |
|
|||
|
|||
Där fick även jag ett svar då...har precis samma tider som Lissi men vi har incheckat bagage!!! Det är nog risk för att vi inte hinner. Var står bussarna? Är det att man ska över vägen från terminalen? Står dom inte på samma sida som Pireus bussarna?
Hur som helst så kanske det lär bli taxi om vi missar 13.15 bussen. Är det nån som vet ungefärligt pris på taxi? |
|
||||
|
||||
Citat:
Lars |
|
||||
|
||||
Vi måste också hinna med bussen 13:15 för att hinna till Mykonos 14:45!
Har också incheckat baggage! Vad kan en taxi till Rafina kosta? Någon som vet? |
|
||||
|
||||
Citat:
Och hållplatsen ser ut så här. |
|
||||
|
||||
Det är lätt att hitta bussen till Rafina när man kommer ut från flygplatsen till taxi och bussar till Pireus och Aten. Man går bara över den gatan så kommer man direkt till hållplatsen för Rafina-bussen utanför Sofitel-hotellet.
För ett par år sedan kostade taxi 35 euro men det kändes som att han körde en lång omväg jämfört med den rutten bussen väljer, så jag är tveksam om man sparar tid. Men det är klart, har bussen gått då väljer man ju taxi. Säg att ni ska hinna med båten och be honom köra kortaste/snabbaste sträckan - med risk för att han trycker gasen i botten... |
|
||||
|
||||
Citat:
Tobbe |
|
|||
|
|||
Rafinabussen jag brukat åka med tar 35-40 min beroende på hur många stop det blir med av-påstigningar. Snabbaste turen tog 25 min!
Har man tur kan man ju samåka i taxin. Lissi |
|
|