|
|||
|
|||
Moraitika
Hej,
I september bär det iväg med barn och barnbarn ( 5 månader) till Rossi hotel i Moraitika. Ska bli jättespännande... Hur är hotellet? Nu vill jag ha tips av er som nyligt varit där om vad vi inte får missa eller uppleva. Hur är priserna där billigt eller dyrt att äta och dricka och att handla matvaror? Hur är det på Moraitika? Att att sig runt? Hur? Corfu Stad? //Kicki |
|
||||
|
||||
Sv: Moraitika
Har inte varit i Moraitika men däremot i Corfu Stad. Jättemysigt och fint tyckte jag. Härliga gränder. Så jag rekommenderar absolut ett besök. Vi åkte buss dit från Agios Gordis och det gick utmärkt. Fast det var lite kringelikrok vägar....
Sonen som var 12 när vi var där blev överlycklig över att det fanns ett McDonalds Han var trött på alla "löv" (färska kryddor) i köttfärsbiffarna, ha ha.... Korfu upplevde jag för övrigt som mycket frodigt och grönt och vi trivdes mycket bra i Agios Godis i alla fall. Ha en trevlig resa! Hälsningar Stinab |
|
|||
|
|||
Bodde på det hotellet för ung 1 år sedan, vi hamnade där ospec och vi var jättenöjda. Kanonläge på stranden. Jättemysig liten bukt där några tavernor ligger längs stranden!
|
|
|||
|
|||
Tack snälla för svaren...
Läste lite mer noggrant så är det mer i messongi vi ska bo men de är väl mer eller mindre ihopväxta. Ska bli jättemysigt att få se denna gröna ö om än att jag i ett svagt ögonblick lovat var barnvakt. Hoppas nu att grekerna inte kommer att bråka mer så att vi tryggt kan åka ner. Kicki |
|
||||
|
||||
Citat:
Abi |
|
|