|
|||
|
|||
Förlag på Hotel i Aten
Hej, vi ska ha två nätter i Aten efter två veckor på lite öar, några förslag? i nått bra område?
De e jag o min flickvän Mvh Fredrik |
|
|||
|
|||
Sv: Förlag på Hotel i Aten
Kom på en till fråga
Hur tar man säg enklast ifrån flygplatsen till Piraeus, till hamnen med båtarna? Mvh |
|
||||
|
||||
Citat:
MVH zakka |
|
||||
|
||||
Citat:
Mats |
|
||||
|
||||
Hotel Attalos ved Monastraki Pladsen Athina gaden. med udsigt til Akropolis fra taget.
Mvh. Gitte |
|
|||
|
|||
Anbefaler Hotel Athens Cypria som ligger på en sidegate til Ermou og 150m fra Syntagma. Bodde der i juni og her kommer vi til å bo igjen.
|
|
|||
|
|||
Kan rekomendera Hotel Moka nära Omonia, kanske inte jättetrevligt område men väldigt frächt hotell, bra standard, trevlig personal, hyffsad frukost, nära till metro och framförallt ett bra pris, bode där en natt mellan båt och flyg nu här i veckan.
|
|
|||
|
|||
Niki hotel på Niki street i Plaka. Fräsht o hyfsade priser.
Till Piraeus brukar vi ta "tunnelbanan". Sist resa skulle vi utgå från Rafina, tog en billig och smidig bussresa dit. |
|
|||
|
|||
I förra veckan bodde vi på Acropolis Museum Boutique Hotel. Mycket trevligt. Härliga rum och mycket bra frukost. Ligger dessutom bra till för sightseeing, men tillhör kanske inte de allra billigaste hotellen.
Du har ju redan fått svar om bussen från flygplatsen till Piraeus, men jag fyller på ändå. Det är verkligen snorlätt. X96 går typ en gång i kvarten och stannar precis till höger utanför utgången från flygplatsen. 5 euro per person. Köp biljett i luckan och kom ihåg att stämpla den i automaten på bussen. Hamnen i Piraeus är stor och det kan bli en liten promenad om ni hoppar av på "fel" ställe, men fråga busschauffören så ordnar det sig säkert. |
|
|