|
|||
|
|||
Sv: Äta gott i Piraeus
Jag har nu letat upp adressen till tavernan på kartan och det är bara ett par hundra meter från hotellet där vi ska bo över jul....
...Hoppas det är öppet på vår julafton!! http://www.mesogeia.net/athens/pireas/rakadiko_en.html Lissi - som hoppas länken är ok, annars får moderator ta bort den Senast redigerad av Lissi den 2011-10-27 klockan 16:27. |
|
|||
|
|||
Citat:
Håller med Dig om att lökpajen var magiskt god på Rakadiko. LIkaså deras kryddiga köttbullar Deras Fennelpie var också supergod även om den SÅG torr ut, men det var den inte. Fänkålspaj alltså Två andra riktigt goda smårätter var också deras Bekrimezez och Armenianmezez. Den senare är en slags rullar av saltat (får?)kött med underbar smält ostmasa av tre ostar. Supergott!! Rakadiko är ett jättemysigt ställe att äta på och adressen är Karaoli Dimitriou 5. På det kafeneion som finns där inne drack vi det godaste nescafe vi nånsin druckit i Grekland, en stor mugg för 1,5€. Där finns även en mycket välbesökt syberhörsaffär med ALLT längst inne i restaurangen. Stort TACK inkfish för tipset om Rakadiko!! Lissi |
|
||||
|
||||
Efter detta inlägg och bilder skulle jag ha blivit väldigt hungrig om jag inte nyss hade ätit en stor portion Pastitsio. Tack för detta, kanske man nångång har möjlighet att besöka stället.
/ Anne |
|
||||
|
||||
M u m s - s å lekkert og fristende muuummmmms
Herlige bilder, Lissi Kari - som i k k e har spist gresk siden før jul |
|
||||
|
||||
Åh, så gott allt ser ut, tack för dina fina men alltför frestande bilder Lissi! Vi har som så många andra bara passerat Pireus på väg till någon ö, men får vi någon gång möjlighet att stanna där lite längre, så står nu Rakadiko högst på besökslistan. Problemet blir väl bara att välja, har en känsla av att vi måste stanna många dagar om vi ska kunna smaka på allt det goda.
Ann-Kristin |
|
||||
|
||||
Citat:
MVH zakka |
|
|